torsdag 2. august 2007

Døgnrytmen er vill!

Det føles rart å våkne kl 15.00 og føle seg skikkelig skikkelig trøtt. Det er rart å sove bort alle de formiddagstimene jeg alltid setter så enormt stor pris på. Og tiden fram til jeg skal på ny nattevakt går så sinnsykt fort, selv om det faktisk er 8 timer fra jeg står opp til jeg skal være ferdigskifta på jobb.

Nattevakta jeg hadde i natt var rolig. Den også. Jeg håper neste nattevakt blir lik. Jeg var oppe på helikopterplassen en gang, men det var antakeligvis bare en overflytting fra et annet sykehus. Det virka lite akutt, og dama var våken. Sliten, men våken.

Jeg lurer på hvordan det er å ligge i akuttbåra i helikopteret. Lande, for så å bli møtt av meg i hvitt med mange rundt i røde klær. Bli trilla ute i regn, inn i heis, over gangbroa, inn i ny heis og ned til akuttmottaket, for så å bli møtt av flere hvitkledde mennesker.

Om under en time kommer Olaves og Victoria. Vi skal ha filmkveld, noe vi planla ved semesterslutt men som aldri ble noe av. Først nå får vi det til. Og så skal vi spise. Og Julia kommer litt seinere i kveld. Det blir koselig!

Og så er det ny nattevakt. Siste nattevakta for denne gang. Jeg skal se om jeg blir ferdig med det lille broderiet jeg jobba med natt til i dag. :)

2 kommentarer:

mamma sa...

Hei vennen

Du lurer på hvordan det kjennes å komme med et ambulansehelikopter? Vel, la meg si det sånn - jeg håper du ALDRI får erfare det....

Jörgen har skrevet på bloggen sin nå. Vet ikke hva han har skrevet for jeg har ikke lest det :-)

Värt og gått lang tur i kveld. Svett og fornöyd. Kjöpt meg nye joggesko - et röverkjöp. De kosta 1695 kr og det var 70% avslag på dem. Hvis du er god å regne så kosta de sånn ca 509 kr :-) Kjempegod å gå med.

Skal jobbe hele helgen :-( Ikke kult, men desverre nödvendig.

Ha det godt og hils Julia

Klem, mamma

P.S. er det mitt broderi det er bilde på?

Martine sa...

Heeeei! :)

Nei, er ikke ditt broderi. SÅ korttenkt er jeg ikke. ;) det er nytt miniprosjekt jeg holder på med!

Oh, smooth med billige joggesko. Grattis!

Klemme klemme :)