søndag 5. august 2007

Arbeidskvinnen

I dag skulle jeg begynne på jobb kl 8. Jeg satte klokka på 06.55 for å få tid til å både dusje, spise frokost og drikke en deilig kopp med kaffe. Det var planen.

Hvordan ble det? Jo, jeg våkna av klokka kl 06:55 og tenkte "Jeg skal bare lukke øynene bittelitt." Da jeg åpnet dem var klokka 07.40. HAHA, så mye for en rolig morgen med litt kos.

Noe av årsaken kan være at jeg 1) ikke la meg før kl 1, dumme meg, og 2) jeg fikk ikke sove før i 3-tiden. Jeg tror det er første gang siden før sommerferien at jeg ikke har fått sove med en gang jeg har lagt meg.

Anyway: Morgenen besto av å stupe ut av senga, pakke ting samtidig som jeg kledde på meg og styrte ut døra. Jeg var faktisk på jobb 07.53! Dvs ca 20 min før de fleste andre kom. Makan til høy prosent av dårlig arbeidsmoral som det er på den jobben skal du lete lenge etter.

Dagvakta mi var rolig. Stort sett hele tiden. Jeg var inne på operasjon en gang, og så brukte jeg ca en time på å bare lete etter en rullestol. Det er merkelig nok mangelvare på rullestoler på sykehuset. Og når jeg skulle ha en stol som var stor nok til ei stor dame og med fotstøtter som kunne settes så hun kunne ha foten "rett fram," var det praktisk talt umulig. Så jeg ga opp letinga etter en time (når jeg tenker meg om bør det jo være avdelingenes ansvar å ringe rundt for å finne en stol, mens vi portørene kan hente den og bringe den til rett sted).

Forresten, morsom liten greie som hendte da jeg hadde snakka med en tromsøværing i under 30 sekunder:

Tromsø: Du e ikkje herfra.
Jeg: Hæ? Hører du det?
Tromsø: Ja, de hørte æ me einn gang du kåm inn døra."
Jeg: Seriøst?
Tromsø: Ja.

HÆ? SERIØST?! Jeg har snakka kav nordlending for mange vintre siden (da jeg var 6-7 år), men det må da være omtrent umulig å høre det nå? Oh well. Det har forøvrig vært flere pasienter som har sagt "du kommer ikke herfra, gjør du vel?" Men å "ikke komme herfra", som i Oslo, kan jo være så mangt.

Etter jobb tok jeg bussen ned til Grønland for å være kjærstete noen timer før to venner av dama kom på besøk, og vi spilte et slag "Settlers" (bordversjonen). Kjempekoselig! Desverre er jeg elendig på å legge opp strategier. Ikke overraskende tapte jeg, venneparet på 2. og 3. plass - og Julia vant.

Nå sitter vi i sofaen hennes og diller på hver vår Mac. :D

Snart lalling. Jeg er sliten. Men fornøyd.

Notis: Kanskje jeg skal kjøpe meg minifryser? Det hadde vært praktisk å ha med tanke på at jeg ofte vil kjøpe frysevarer i økonomipakke. Nei, det er ikke fryser på hybelen min. Irriterende!

Ingen kommentarer: