mandag 27. august 2007

Første dag som 3. klassing

I dag var første "skoledag." Det vil vel heller si første dag på siste året i bacheloren jeg tar i tegnspråk og tolking. Vi brukte flere timer på å snakke om hva forventningene og planene våre er til dette nye året. Mens en og en prata, tolka vi andre. Det viser seg at det ikke er bare jeg som ønsker å ta dette året veldig seriøst. Flere i samme båt, det er en bra ting. Dessuten var det kjempekoselig å se folk i klassen igjen!

En kraftig hodepine følger tydeligvis med. Etter forelesningen kjente jeg den kom smygende. Og poff så var den der gitt. Og den blir bare verre og verre. Jeg tenkte lenge at jeg ikke skulle ta paracet (har en del hodepine, prøver å unngå for mye smertestillende), men fant ut etter mye overtalelse fra Kristoffer og et klagende hode at jeg burde finne det fram. Men hadde jeg det? Neida! *sukk*

Så nå sitter jeg her i senga med et hode som dunker og sprenger. Det starta bak i nakken, oig nå har det bredd seg rundt i hele hodet og til og med bak nesa og i kinnene. Jeg tror sannelig jeg må kaste inn håndkleet; lukke igjen macen, legge meg i senga og bare slappe av.

Notis til meg selv: Jeg må drive preventiv hodepine-bortdrivelse, ikke "postventiv."

I morra er det fotterapi tidlig på morgenen. Gleder meg masse!

4 kommentarer:

Stina sa...

Auda, ikke bra med hodepine...! Håper du føler deg bedre nå.

Hva har du tenkt å gjøre nå som du så godt har bachelor-graden i lomma da? hehe.. Finne jobb som tolk eller enda med skole?

Nå har jeg opprettet blogg jeg også! På norsk!! *stolt*

klæm!

ithil sa...

Det høres ut som en litt ekstrem hodepine :S Hva har du egentlig gjort for å pådra deg den?

Håper du får en hodepinefri uke heretter ;)

mamma sa...

Hei vennen

Håper hodet ditt fortsatt sitter på plass.....? Sitter du for mye ved dataen tro? (Typisk mamma-spörsmål :-(

Det var da virkeligt et fresh og attraktiv bilde du hadde av Pepsi. Like för hun også får egen blogg ;-)

Koselig bildeserie :-)

Ellers alt bra med deg? (Hvis hodet fortsatt ikke henger på plass, så er det nok ikke det :-/ )Tenk kun ett år igjen. s¨å er du i allefall ferdig med denne ökten :-) Blir vel litt godt tenker jeg.

Ha det godt vennen

Klem fra meg

Martine sa...

Stina: Ja, dagen etter var alt bra. Jeg tror det er skuldrene mine som lager trøbbel med hodet.

Ja, jeg skal nok tolke litt når jeg er ferdig med utdannelsen. Men hvordan tolking vet jeg ikke. Får se hvor jeg får jobb.

Gratulerer med blogg! Jeg skal titte innom. :)

Ithil: Japp, er nok skuldrene mine som sagt. :P