fredag 3. august 2007

Byvandring og dilling

Minibroderiet mitt ble ferdig i natt!

Natt til i dag var siste nattevakta mi for denne gang. Etter hver nattevakt-runde prøver jeg alltid å stå opp ikke alt for seint, slik at jeg blir trøtt til kvelden igjen og snur døgnet fortest mulig. Derfor syns jeg det var en utmerket plan å avtale med Rolf Inge kl 14.

Det vil si at jeg fikk rundt 5 timers søvn. Litt trøtt da jeg våkna av vekkerklokka kan man si! Men det gikk etter en lang, behagelig dusj og litt mat i kroppen.

Øynene mine bare rant og rant da jeg satt utenfor Sentralstasjonen og venta på Rolf Inge. Litt ubehagelig. Sola var så strålende og uvant klar, noe øynene mine overhode ikke var vant til etter å ha vært i sovemodus lenge. *smile*

Rolf Ingen og jeg spiste god mat på kafé, dilla rundt, kjøpte litt klær og hilste på Marius. OG jeg møtte Ida fra videregående! Hun gifta seg i forrige uke og ser like bra ut som alltid. Wow... Tiden flyr. Folk rundt meg begynner å bli voksne. Det føles av og til ut som jeg "henger igjen." Jeg får litt sjokk hver gang jeg kommer på at jeg bare har et år igjen av utdannelsen.

Etter å ha dilla lenge, gikk vi bort til Stockfleths hvor jeg hadde en avtale med ei i klassen for å kaffelere. Der ble vi sittende og skravle. Den ene Stockfleths-dama jeg har sett jobbe der mange ganger var særdeles søt og hyggelig i dag! *smile* Både tid og penger har blitt lagt igjen der, så jeg må vel begynne å definere meg som fast kunde snart.

Rolf Inge dro litt tidligere, noe som resulterte i jenteprat på talespråk (rart, det føles i hvert fall ut som det går fortere enn tegnspråk) helt fram til det stengte. Damene på Stockfleths var veldig søte, de rydda og vaska rundt oss mens vi satt og skravla. *ler*

Etterpå bar det hjemover. Nå skal jeg snart lage litt middag, før jeg antakeligvis hører ferdig Harry Potter (!) og ser film. Anne-Line har invitert meg på fest i døvekirka (ikke bokstavelig talt _i_ kirka, bare for å få poengtert det), men jeg tror jeg blir hjemme. Er sliten etter fire nattevakter og dilling i byen.

En bra dag. Rett og slett.

Notis: Kanskje jeg skal søke jobb i portvakta på Ullevål sykehus?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei!

Det var koselig å kaffelere. Jeg måtte jo sjekke hva tittelen på HP-boka betyr, så nå vet jeg det ;)

Hilsen ei i klassen