fredag 10. august 2007

Trondheimsbesøk

Onsdag kveld kom Tina med tog fra Egersund for å besøke meg og flere kjentfolk. Hun fikk booka seg inn på luksushotell i Trimveien i 120-seng for to netter. Luksushotellet er også kalt Martines bopel. *smile*

Både Anne-Line, Julia og jeg kom for å møte henne på stasjonen. Rene bataljonen! Både Anne-Line og Tina hadde lyst til å se hvordan sykehuset var by night, så vi tok 37-bussen opp til Ullevål og tusla litt rundt. Det føltes veldig rart å ha med meg folk som ikke jobber inn på jobben. Jeg lurte etter en stund på om det er lov...? Uansett, vi gjorde ikke noe galt. *smile*

Etter sykehusvisitt dro vi med trikken opp til meg for å slappe av og se film. Jeg var temmelig sliten etter en lang dag på jobb og lite søvn den natta. Koselig å se skeiv B-film ("The incredible true adventure of two girls in love" - for en lang tittel!) sammen. Jeg testa den nye teen min med honning, og det virka som en suksess. Jeg må bare lære meg å ikke miste så mye te-blader og sånt i bunn av koppene! *knise*

Julia og Anne-Line dro hjem i elleve-tiden. Jeg trengte ro og en god natts søvn, og Tina var sliten etter lang reisedag. Selvfølgelig ble det lite søvn når ett stykk Tina ikke har døgnrytme som likner grisen. *ler* Men koselig var det. Vi småprata og hørte på musikk.

Tidlig på torsdag våkna vi, lagde oss frokost og drakk namnam-kaffe, før vi dro ned til Tøyen for å se på den skeive dyreutstillingen i botanisk hage sammen med Julia og Anne-Line. Koselig! Kaja og Kristine skulle tilfeldigvis se den utstillinga samme dagen, så vi gikk sammen alle seks. :D

Etterpå ble vi enige om at grilling var en utmerket aktivitet i det deilige været. Vi endte opp i Grønlandsparken (eller "fengselsparken" på folkemunne) hvor vi traff Åsmund og noen venner av han. De hadde laget en minifestival hvor blant annet Gaffel (en spisegaffel), Prince (en røykpakke) og Backstreet girls (en lapp med navnet på) var artistene. Veldig koselig! :D

Etter grilling dro Anne-Line, Julia, Tina og jeg hjem til Julia og lagde skikkelig god vegetarmat. Det endte i mye latter og søling av vann før vi var ferdige. Anne-Line var glad for at hun hadde på seg badeshorts, for å si det sånn. Og hvem sin skyld var det? ;)

Etterpå fulgte Tina og jeg Anne-Line til Brugata før vi tok 17-trikken hjem til meg. Utover kvelden så vi på bilder og jeg fikk masse spennende videoer og musikk av Tina, før vi la oss.

I dag har Tina og jeg spist frokost, drukket kaffe, ordna musikk hun skulle få, sett film (Wallace and Gromit!) og gått tur. Koselig! Julia har vært flink student på Blindern i dag. Det passa utmerket at hun kom på middag med oss før Tina skulle dra. Koselig :)

Skikkelig bra dager, rett og slett. Det har vært veldig deilig med fri. Hurra! :D

Ingen kommentarer: