tirsdag 31. juli 2007

Nattevakt og Harry Potter


I natt hadde jeg første nattevakt, og første jobbvakt på over to uker. Det var rart å være tilbake igjen! Jeg merka at jeg ikke hadde like bra "svung" på sengekjøringa som før jeg dro på festival. Men det kom seg. Og natta var rolig. Ingen helikoptere og stort sett eldre damer som hadde detti og slått seg stakkars. Og en sveitser. Morsomt. Men huff, skal ikke si sånn, det kan umulig være noe morsomt å ligge på sykehus i et fremmed land. Det er forresten bilde av meg på jobb. :)



Vakta var ferdig kl 7, og jeg sykla hjem ikke lenge etter. Når jeg var vel hjemme, dro jeg en gulrot ut av kjøleskapet som jeg spiste mens jeg sjekka mailen min. Så var det rett i senga. Jeg sov nesten kontinuelig helt til kl 15.00!

Jeg hadde blitt lovet at broderiet mamma skal få til bursdagen sin (altså, hun hadde bursdag i april, men jeg klarte ikke å få det ferdig før for noen uker siden. Bedre sent enn aldri?). Uansett: Det ser rett og slett veldig bra ut. Og jeg er fornøyd med ramma mannen hjalp meg med å finne. Får håpe mamma liker den like godt som jeg. *smile*

I disse dager er det Harry Potter-feber, og jeg er hekta. Totalt! Kristoffer har hjulpet meg med å skaffe med SISTE BOKA (IIIIK!) på mp3 som jeg har på iPoden min. Stephen Fry som leser. Han er rett og slett helt fantastisk, jeg får aldri sagt det nok.

Vel, naturlig nok hadde jeg Harry Potter på øret både på vei til t-banen for å dra til rammeverkstedet, når jeg gikk til rammeverkstedet, når jeg gikk tilbake til t-banen igjen og mens jeg venta på t-banen. Jeg tror det er noe galt med t-banenettverket i dag, det var i hvert fall masse forsinkelser. Når det endelig kom en t-bane, gikk jeg bare på uten å se hvilken bane det var. BUMMER! Havna på Hasle og møtte pent bare gå over på andre siden og vente på en ny bane. Dumme meg. Av ren latskap gadd jeg ikke gå av på Carl Berner, gå over på andre siden og vente på en bane som tar meg raskere hjem, så jeg satt bare på 5'ern helt rundt og tilbake til Forskningsparken. Dumme meg. :P

Hoppa av Blindern for å stikke i butikken, og hilste litt på Kristoffer på jobb før jeg traska hjem (ja, med Harry Potter på øret). Vel hjemme (endelig!) laget jeg meg mat, og nå sitter jeg her og gleder meg til første episode av "So you think you can dance 2" begynner. Ikke det at jeg klarer å følge med på en serie på TV, men kan jo begynne. Hyggelig underholdning før jeg drar på ny nattevakt. :)

2 kommentarer:

Jules_4 sa...

Hejsann Martine!
Blogg er gøy, sant ? :)

Min er ikkje oppdatert på fryktelig lenge... Men, det blir vel ei råd etterkvart.. Kanskje eg rett og slett skal skrive et inlegg no : )Blei inspirert :)

No kan vi følge med på livene til kvarandre :) :p

Håpa du har det fint!
Klem klem

Martine sa...

Hei! :D Er du også her? hihi, moro! Da skal jeg passe på å sniklese litt av og til. *smile* Og godt jeg kan inspirere litt. Hehe!

Jeg har det fint. jobber nattevakter og styrer. Men det vet du jo. *knise*

Klem klem til deg og!