søndag 29. juli 2007

Jafnadhr-gjenforening

Etter å ha bråvåkna av vekkerklokka som ringte kl 9 (jeg hadde glemt den i lomma på sekken som hang på døra, slik at jeg fomla en del bare for å finne den fordømte mobiltelefonen) med fåfølgende slapp oppvåkning, klarte Julia og jeg endelig å somle oss til å spise frokost og drikke goooood kaffe. :D

Klokka 12.30 bar vi i vei til Frognerparken for å være med på Jafnadhr-gjenforening. Det var veldig koselig! Mange mennesker kom, og vi prata, grilla og hadde det fint. Selvfølgelig er været i Norge elendig denne sommeren, så etter noen timer bestemte vi oss for å ta t-banen ned til "Homohuset" og sitte der. T-banen vi tok hadde ikke lys i noen av vognene, så da vi kjørte fra Majorstua til Nasjonalteateret var det HELT bekmørkt! Selvfølgelig måtte sånn ca 90% av alle i gjengen skrike og skråle når det var så mørkt.

Jeg skal ærlig innrømme at det var en sær opplevelse å sitte på en helt bekmørk t-bane i fart. Det var nesten litt koselig. Litt flau ble jeg jo da alle skulle skrike så fælt. Men men. *ler*

Etter å ha dilla en stund på homohuset (og fått Ranveig til å vise meg hvor fantastisk ryddig og fint det var på lageret vi bruker til å opppbevare alle Jafnadhr-tingene) dro Julia og jeg til Grønland for å spise middag med mammaen hennes. Mat. Sulten.

Mat er et kapittel for seg. Jeg tenker jo hele tiden at jeg er så fryktelig flink med mat, sammenliknet med hvordan jeg var på barneskolen og ungomsskolen. Jeg har alltid vært sær, og det med å dra bort og spise var skikkelig traume-tema for meg i mange mange år (jeg grua meg så mye til skolekjøkken i 7. klasse at jeg hadde angst). Nå spiser jeg veldig mye mer, og er faktisk ganske flink til å smake på ting. Altså, sammenliknet med barneskolen.

Men da jeg på tom mage blir servert tre forskjellige matretter av kjæresten og moren hennes som jeg i grunn syns var kjempeskumle, var det ikke så lett å føle seg ovenpå. Plutselig ble Martine veldig liten. Det kom seg med to rundstykker, litt kake og kaffe for å fylle magen. Men jeg er kanskje ikke like flink på dette med mat som jeg trodde?

Jeg lover meg selv at jeg ikke skal la dette bli "major setback" i matkapittelet. Men det er definitivt noe å tenke over.

Men noe som er mye hyggeligere: 18.-21. august blir det Københavntur! Julia og jeg bestilte billetter i dag! Jeg har hørt masse fint om byen, og gleder meg til å dra litt bort! :D

Og ja, jeg har bare vært i 4% av alle verdens land! Se her:

Ingen kommentarer: