torsdag 24. juli 2008

Japanske turister

Jeg syns japanske turister er et morsomt fenomen. Og etter gårdsdagens episode må jeg si at jeg er enda mer fascinert. *ler*

Katrine (hun jeg tolka med på Jafnadhr) og jeg bestemte oss for å kjøpe en kaffe og ta med opp på festningen. Det var nydelig vær, så vi ville nyte sola og skravle litt. Etter en stund ser vi en liten samling av mannlige japanske turister som står et stykke unna oss og tar bilde fra kanten der de står og i vår retning. Jeg ser på dem og smiler.

Plutselig går en av mennene litt nærmere oss, og de andre tar bilde av han, og oss i bakgrunn. Dette gjentar seg flere ganger, men hver og en av de som setter seg ned kommer ca én meter nærmere oss enn den som hadde vært "motiv" før han.

Til slutt setter en som er skikkelig "modig" seg helt ved siden av oss og skravler i vei på japansk, mens alle de andre står og tar bilder av han sammen med de eksotiske norske jentene (altså oss).

Sistemann til å bli tatt bilde av var så dristig at han turte å ta meg i hånda. Jeg lo godt og tok hånda hans. *ler*

Så nå kommer vel både Katrine og jeg i japanske fotoalbum, og blir et minne fra Norge for noen som bor på andre siden av jordkloden. *knise*

Ingen kommentarer: