mandag 14. juli 2008

Dag 6 - Tirsdag 8. juli

Tirsdag 8. juli

Kristine ble med på dykking i dag også, men jeg bestemte meg for å ta en dag til med dykkerfri. Så Tina og jeg ble hjemme. Vi slappa for det meste av, jeg leste blant annet masse mer i boka jeg har lånt. Og så tok vi oss en gåtur innom et veldig harry ”senter” her i Arguineguin, hvor vi blant annet satte oss ned og tok en kopp kaffe. Det var godt! Tina får ikke lov til å være ute i sola på grunn av at hun går på antibiotika, så resten av formiddagen ble tilbrakt inne. Eller, jeg veksla litt på å være inne og ute, for jeg ville gjerne sitte ute, men av en eller annen merkelig grunn har jeg klart å bli solbrent på magen (!) fra i går, så jeg tok det litt pent.

Da klokka nærma seg 15.30, fikk jeg melding fra Kristine om at hun og Marie var kommet tilbake til dykkersenteret etter dagens dykking. Så Tina og jeg kledde på oss og tok turen ned for å hilse på. En stund etter var det på tide med mat. Vi benka oss til for tredje gang på restauranten ved siden av dykkersenteret. God pizza der! Og relativt billig. :)

Etter middag tok Kristine og jeg en tur innom sjømannskirka (!) for å låne internett og spise gode vafler. Jeg tror aldri noen kommer til å høre meg si ”jeg vil i kirka” like mange ganger som jeg har sagt på denne ferien. Haha! Altså, jeg er ikke avhengig av internett egentlig, men nå som jeg har blitt faglært frilanstolk, kan det være greit å få med seg tolkeoppdrag som slenger inn i innboksen hver dag. Dessuten visste jeg at jeg blant annet hadde fått mail fra en som har ansvar for lønninger på NRK.

Har jeg forresten skrevet det før? Jeg har offisielt fått jobb som direktetekster på NRK! Nå er jeg med på vaktlistene, har fått ”velkommen”-mail av vaktsjefen og fått tilsendt brukernavn og passord fra han som har ansvar for det. Jessda. Nå blir det mye NRK på meg framover. Og jeg kommer sikkert til å være litt for oppdatert på OL når den tid kommer. Tihi.

Ingen kommentarer: