søndag 6. juli 2008

Dag 2 - Fredag 4. juli

Fredag 4. juli

Marie måtte tidlig opp på jobb, men jeg syns i grunn jeg hadde sovet nok, så jeg sto opp samtidig med henne, rundt kl 7.30. Litt morgenfulg? Jeg? Nei, det har jeg aldri hørt. Men herregud, det er fantastisk her. Nydelig sol, deilig og varmt. Jeg kan jo ikke sove bort dagen da, i hvert fall ikke når jeg føler meg ganske så våken. Både Tina og Kristine sov mens jeg stulla rundt, leste litt i Advanced Open Water-boka jeg tok med (Kristine skal ta viderekommende kurs og Marie vil ha boka til skandinaviske folk som kommer), siden jeg klarte å lese ut boka mi dagen før. Men jeg ble fort så rastløs at jeg bestemte meg for å ta en tur bort på Sunwing-hotellet som er naboen her. Der har de dagens VG! Dessuten er det veldig moro, for jeg kjente meg igjen. Jadda, jeg har bodd på det hotellet for noen år tilbake. Haha!

Jeg tusla bort, kjøpte avis og kaffe, og bestemte meg for å høre i resepsjonen om de visste om noen tannleger som kan skandinavisk eller engelsk. Damen sendte meg til et legesenter rett borti gata her. Der hadde de folk som kunne skandinavisk. Jeg tenkte at jeg likesågreit kunne stikke innom for å høre, og eventuelt bestille en time til Tina. Borte på senteret åpnet jeg med å snakke engelsk, men skjønte fort at dama var dansk. Så da tok jeg resten på norsk. *knise* Hun sa at Tina godt kunne komme innom å få en sjekk, men det var bedre om jeg gikk i etasjen over og snakka med en norsk tannlege på tannklinikken der. Jeg takka og tok trappa opp i etasjen over. En norsk tannlege møtte meg, jeg presenterte problemet, og hun sa: ”Enten får hun komme nå, eller så får hun ikke time før på mandag.” Jeg sa jeg kunne hente henne med en gang, og gjorde det. Tina lå fortsatt og sov, men fikk fort ræva i gir. *knise*

Vi venta bittelitt, og så ble Tina skuffa inn. Jeg hadde jo VG med meg, så jeg leste det mens jeg venta tålmodig. Etter ca 20 min kom Tina tilbake. Å jo da, det var en skikkelig betennelse som gjorde at det definitivt var lurt at Tina kom i dag. Hun fikk bedøvelse, tannlegen renska opp inni der og la inn no greier som skal gjøre det bedre, fikk beskjed om hvilken antibiotika hun måtte kjøpe, og i tillegg både sole- og badeforbud i hvert fall to dager. For en start på ferien! Men hun tar det heldigvis med godt humør.

Etter tannlegebesøket dilla vi litt hjemme før vi alle tre gikk innom Farmacia, en bankomat og til slutt i butikken hvor vi handla så vi fikk håndleddslark. Hihi.

Og så var det på tide å teste de nye svømmeføttene mine! Men siden de er med halvfot, må jeg ha sko. Så jeg tenkte å kjøpe meg våtsko på dykkersenteret der Marie jobber. Størrelsene var litt så som så, men de skulle skaffe flere størrelser til i morra. Men vi fikk låne sko av senteret da, så svømmeføttene fikk seg en tur i vannet. Og guuuud hvor deilig det var med split fins! Hurra! SWOP sa det, og jeg var mange meter under vannet. Veldig deilig. :)

På dykkersenteret traff vi forresten på to nordmenn som hadde sett Tina, Kristine og meg traske rundt fram og tilbake langs stranda, svette og forvirra. Fantastisk! *ler*

På ettermiddagen bestemte vi oss for å dra på et megastort shoppingsenter som heter Atlántico i Vecindario, ca 20 min med taxi. Og ca en time med buss. Det fikk vi erfare på veien til. Men herregud for et stort senter! Jeg handla faktisk ingenting da, men absolutt en opplevelse.

Vel hjemme igjen, begynte vi å prate om morsomme norsk/engelske misforståelser. Marie snakka med en engelsk kollega om øgler i fem minutter på engelsk, og sa noe sånt som: “We fed the eagles with eggs”. Det tok litt tid før de klarte å oppklare den lille misforståelsen. Tihi! Og ikke veldig lenge etterpå snakka vi om noen som ikke skulle nevnes ved navn, og jeg skulle dra en liten Harry Potter-sammenlikning ved å si ”Who who must not be named.” Haha!

Ingen kommentarer: