søndag 7. oktober 2007

Sosialt, og billeinvasjon!

Kristoffer overnatta hos meg i natt. Og i dag tidlig skulle han på jobb på Blindern. Så jeg halte han ut av senga, spiste litt frokost og ble med han ned til Blindern. Der leverte jeg to bøker jeg har brukt til oppgaven min, før jeg trava i godt tempo ned mot sentrum for å til slutt ende på favorittkafèen over alle kafèer: Stockfleths (ja, det kom vel som et sjokk?!)! :D Jeg var der nøyaktig 11.00, og var strålende fornøyd med det.

Jeg kjøpte meg en kaffe (eller, jeg fikk den gratis, siden jeg hadde gratisklipp på kortet mitt), småprata litt med ei som jobber der som kjenner meg igjen (snakk om å være stamkunde! Haha!) før jeg satte meg nede i underetasjen for å lese pensum. Etter en stund fikk jeg gratis kaker! Koselig. Det lønner seg visst å være stamkunde. :D

I løpet av de 4 timene jeg var der fikk jeg lest ganske så mange artikler. Svært fornøyd med det. Det komiske var at ca 30 min før jeg skulle gå, var det ingen ringere enn Ronny fra Teater Manu (der jeg har praksis) som kom ned trappa! Han var på kafè med ei venninne. Så vi ble sittendes og prate litt tegnspråk. Moro!

Kl 15 travet jeg av gårde til Elsker for å møte Døves Regnbue-folket. Masse kjentfolk kom dit etter hvert. Vi tok opp hele langbordet inne til slutt. Moro det også! Etter å ha vært der i maaaaaange timer, bestemte jeg meg for å bli med Anne-Line med flere hjem til henne for å vorse. Jeg drakk ikke, men mange andre gjorde. Og det sier seg selv at det ble et komisk syn etter hvert. *ler*

Det er morsomt når døve drikker og begynner å "snøvle med tegna." Vanskelig å oppfatte etter hvert.

Uansett: Jeg ble der til kl 00.00 før jeg gikk ned til trikken og trikka hjem. Og nå er jeg hjemme.

Til min forferdelse oppdaget jeg at det fortsatt (!) er billeinvasjon på kjøkkenet til meg og han jeg bor med. Det er skikkelig ekkelt! De er seriøst over alt. Og en tallerken jeg satte på benken i morres med noen fååååå smuler på, var det nå fullt av larver (!!!). Eivind ("samboeren min") og jeg ble enige om at vi må ta en felles utvask av alle skap, og flytte på både ovn og kjøleskap om vi får det til. Dette går jo ikke an. Jeg tror knekkebrødet mitt går mot samme sjebne som havregrynet mitt. Ergo: I søpla. Uuuuurk! :/

Oppsummering av dagen: Veldig veldig bra! Jeg har både lest pensum oooooog brukt tegnspråk. I tillegg til at det har vært koselig, så har jeg også fått "studert" mye. Har forøvrig fått masse kommentarer av flere som mener at jeg kommer til å bli en skikkelig bra tegnspråktolk. Og det varmer hjertet mitt, selvfølgelig. :D

1 kommentar:

mamma sa...

Hallo

Dere må kontakte "husmor" som har ansvaret for leiligheta. Dere har sikkert fått noe skadedyr inn og da må det sterkere lut til for å få bort dyra. Ha hjelp av skadedyrkontrollen!!! Så ta kontakt med de som har ansvaret for leiligheta. De dyrene blir dere ikke kvitt så fort. Sannsynligvis har dere noe gammelt mel som står i skapet og som dyrene har kommet seg inn med. Sjekk holbarheten på maten deres med jevne mellomrom.

Lykke til, mamma

P.S. Fint om du ikke har osten du skal kjöpe til meg hjemme hos deg. Vil helst ikke ha dyra med hit til meg ;-)

Klem, mamma