torsdag 18. oktober 2007

Dag 4 - Napoli (Sør-Italia)

Dag fire: Mandag 15. oktober (Napoli – Sør-Italia)

Båten kom ikke inn mot land før kl 11, så jeg fikk muligheten til å følge med på "båtparkeringa." Er det spennende, eller er det spennende? :P Jeg ble forøvrig dytta borti av to amerikanske turister i heisen før frokost. De sa jeg var flink til å synge og kalte meg en skikkelig celebrity. *humre* Koselig koselig.

Vi prøvde oss på frokost et annet sted i dag som fungerte som frokostbuffet. Det var litt deilig å ikke ha en dullion kelnere rundt bordet hele tiden, men maten var den samme. Så jeg fant ut for meg selv at det egentlig ikke spiller noen rolle hvor jeg spiser. Det er uansett en god frokost (jeg tror jeg kommer til å legge på meg i løpet av denne uka!).

Etter frokost forberedte vi oss på å ta turen inn til Napoli sentrum. Mamma, Jörgen, Johanne, jeg og Sofia tok beina fatt. Denne gangen var det overhode ikke langt inn til sentrum, deilig å ikke være avhengig av "shuttle bus." :D Johanne og Sofia ville shoppe, og jeg fulgte etter dem. Etter ca 2 min fant jeg ut at dette ikke var noe jeg orka i dag, så jeg sa hadet til dem og traska etter mamma og de andre. Vi gikk litt rundt før vi fant en utekafè. Der ble det Cafè olè på meg. Hurra!

Vi gikk litt videre, og plutselig fant jeg en internettkafè inne i en av de trange sidegatene. Der kosta det bare 1 euro for 30 min, i motsetning til på båten hvor det koster 4 euro for 10 min (!). Så jeg forlot gruppa og parkerte rumpa mi der i over en time. Skikkelig behagelig. Desverre var jeg dum nok til å skrive alle blogginnleggene mine i Word som maskinen der ikke ville ta, så det planlagte blogg-innlegg-prosjektet mitt ble ganske raskt avlivet. Jeg fikk i hvert fall sjekka både mail og annet. Etterpå traska jeg rundt alene i byen og tok en del bilder, før jeg vendte snuta mot båten igjen.

Der ventet en gedigen lunsj som resulterte i at jeg overhode ikke var sulten til middag. Haha! :)
Vi dro på show denne kvelden også. Og dæven døtte, det var en person der som jeg aldri har sett før! En sjonglør som var skikkelig sjarmtroll. Jeg innser at jeg har mye igjen av sjongleringstreninga før jeg er god nok til å si at jeg faktisk kan sjonglere. ;)

Resten av kvelden brukte vi fire som deler lugar sammen. Vi så på nedlastede episoder av "So you think you can dance." Det var skikkelig godt å bare slappe av, hele reisefølget var veldig slitne i dag. Jeg bestemte meg for å stå opp til soloppgaven i morra for å ta bilder. Klarer jeg det, mon tro..?

Ingen kommentarer: