tirsdag 9. oktober 2007

Billekrig

I dag har jeg hatt krig på kjøkkenet. Kriga med biller og larver. Og det er skikkelig skikkelig ekkelt! *sukke*

Vel, det resulterte i særdeles ryddige, tomme skap, som nå også er nyvaska. Ikke dårlig bare det. Jeg tviler på at alt skabbet er borte. Men jeg har i hvertfall hindret en del larver i å bli voksne. :P

I morra skal jeg ringe SiO og gi beskjed om invasjonen. Og jeg skal nøye observere alt som kryper og går inne på kjøkkenet (lar kanskje samboeren min være).

Jeg hadde praksis på Teater Manu i dag. Moro! Sjefen der (Mira Zuckermann) sa at jeg var flink i tegnspråk. Og det varmer jo definitivt. Ny selvtillitsboost. *glad* Jeg er på en oppoverbølge når det kommer til studiene. Veldig fornøyd og glad for det. :D

I dag fikk jeg forresten melding om at macen min var ferdig på service. Blid og fornøyd henta jeg den og tok den med på kafè med Kaja. Skulle bare teste at den funka som den skulle, så jeg starta den opp. Til min store forundring sa den at den ikke fant airport-kortet (som er bytta)! Så jeg var pent nødt til å ta den med tilbake til Eplehuset for å si ifra. Og jammen måtte jeg ikke sende den inn på service - igjen! *sukke* Håper den blir frisk snaaaaart.

Holdte forøvrig på å bli tatt å sniking på trikken ned til sentrum i dag. Satte meg ved siden av en mann som tilfeldigvis sa "det er visst kontroll i dag." Jeg hadde klart å vimse meg forbi alle kontrollørene (denne berømte komiske gruppa mennesker) som skrev ut bot til en stakkars turist. Jeg sjekka lommeboka mi (for der er jo alltid månedskortet mitt) for å forsikre meg om at månedskortet var der. Men... BORTE! Jeg hadde selvfølgelig glemt å legge det tilbake i lommeboka etter Carl Berner-turen i går. Så jeg lata som ingen ting venta veldig anspent på at trikken skulle stoppe på neste holdeplass ("ikke bli ferdig med å skrive ut bota"), før jeg snek meg rundt kontrollørene og ut av trikken. Puh! Dermed endte det med spasertur ned fra Løkka til sentrum.

Og så er det koselig med vennekvelder som ikke blir helt som planlagt (av typen vi-skal-se-film-men-det-ble-aldri-noe-av). :)

Ingen kommentarer: