lørdag 20. oktober 2007

Tilbake til Norge

Jeg var oppe og klar for frokost og hjemreise kl 10. Fram til kl 10.30 ble jeg sittendes på internett og dille før jeg gikk og vekte Johanne. Hun var, mirakuløst, våken og sto opp med en gang!

Vi ordna oss frokost, og mamma kom tuslende med fantastisk sovesveis. Hun ble sittendes sammen med oss og småprate mens vi spiste og jeg tok en liten kaffekopp. Kl 11 var vi klare for avreise.

Turen hjemover gikk egentlig veldig bra! Allerede kl 14.45 var vi hjemme hos pappa som var klar med ekte husmanskost (kjøttkaker i brunsaus med poteter og grønnsaker). Det var godt det! Vi fikk også vite at pappa skal skifte jobb! Det syns jeg var en koselig nyhet. :D

Jeg var så ivrig på å komme meg hjem at det ikke var mer enn middag og en kaffekopp som skulle til før jeg begynte å tenke på hjemreisen.

Vel hjemme møtte en herlig fantastisk lapp på døra meg:

Det er oppdaget insekter på kjøkkenet og Antisimex kommer derfor for å sprøyte onsdag 17/10.

Joda, det var informasjon jeg er sørgelig klar over. Altså, at det er insekter på kjøkkenet. Men alle kjøkkentingene måtte ryddes vekk innen denne datoen, så stakkars samboeren min har rydda i alle skapene mine og lagt det i to kasser. Snille! Jeg må huske å takke ham.

Vel, følgene av dette er at kjøkkenet ikke kan brukes til så veldig mye fornuftig. Det er helt tomt, og vi får ikke lov til å vaske der i det hele tatt, bare støvsuge. Jeg er usikker på om jeg kan lage mat der. Har gjort minimale forsøk på å lage meg brødskive i dag, men syns i grunn det er ganske ekkelt med alle de døde billene som ligger over alt. Dessuten er det jo nesten umulig å finne noe av kjøkkenutstyret. Jeg måtte kjempe hardt for å finne kaffeutstyret mitt. Men det var verdt det. :)

I tillegg til å lete etter Bialetti-kanne, kaffekopp, kaffeboks og melkeskummer, måtte jeg i butikken for å kjøpe melk og brød. På veien til butikken snakka jeg med Tina på øret. Det føltes litt ut som jeg gikk og prata med meg selv, jeg fikk en del rare blikk der jeg gikk. ;)

Vel inne i butikken gikk jeg og lette etter tingene jeg skulle ha. Og hvem er det som trasker inn i butikken? Ingen ringere enn Anders fra Jafnadhr! Anders Danmark-Anders. Her, i butikken rett ved meg. Haha! Jeg brukte mange sekunder på å skjønne at det faktisk var ham. Veldig veldig morsomt! Snakk om tilfeldigheter! Det var kjempekoselig å se ham igjen, det er jo flere måneder siden sist. Vi småprata litt og tok følge et lite stykke før våre veier skilte ad.

Han skulle på Skeiv Ungdom-arrangement i morra, og når det er ferdig skal visst alle på kafè. Kanskje jeg slenger meg på. :)

Ellers har jeg rydda og pakka ut av sekker, vaska klær og bare slappa masse av. Det er veldig deilig å være hjemme igjen!

Må bare nevne at jeg nå offisielt skal bestille meg ny mac. :D

Ingen kommentarer: