tirsdag 23. oktober 2007

Fra stress til rolig

I dag har jeg hatt hele 8 timer med forelesninger - av samme dama! Vi lærte masse om øyets anatomi, sykdommer en kan ha på øyet, hvordan synet blir for den som har sykdommen og hva dette vil si for oss som er døvblindetolker. Spennende! Men det er i grunn ganske slitsomt å konsentrere seg så lenge av gangen. Jeg har ikke gjort det siden videregående (omtrent)... :P

Rett etter forelesninga møtte jeg Nin utenfor "huset mitt." For noen dager siden spurte hun om jeg ville være "subjektet" hennes for en skoleoppgave hun har i fotografi. Koselig! Så jeg rusla rundt og prata med folk (hun kom faktisk akkurat da jeg sto og småprata med en døv foreleser - morsomt!) mens hun løp og tok bilder.

Jeg skulle møte Ida på kafè i dag (leeeeenge siden sist!), så Nin ble med meg opp for å ta litt bilder av meg i sosial sammenheng. Jauda.

Etter kafèen dro jeg en tur til Kaja som hadde vært så snill å invitere meg på middag. Koselig! Det ble en ganske kjapp middag siden hun skulle av gårde en time seinere. Men det passa meg utmerket fordi jeg hadde litt lyst på en rolig kveld. Dessuten er det pyton å lage mat på billekjøkkenet mitt, og mye koseligere å spise sammen med noen enn alene. :D

Vel, etter middagen gikk jeg hjem for å gjøre ferdig de siste organisatoriske greiene i forbindelse med to døvblindetolkeuker vi skal ha på studiet. Følte meg litt flink da jeg sendte av gårde alle skjemaene. Weeee! Jeg krysser fingrene for at jeg har gjort en bra nok jobb...

Ellers har det vært en særdeles rolig kveld. Jeg tror sannelig jeg skal prøve å legge meg i fornuftig tid i dag. *juble av egen idè* I morra skal jeg jo faktisk ikke noe spesielt før kl 13. Kanskje jeg skal svømme litt? :)

Ingen kommentarer: