fredag 5. oktober 2007

Politisk markering

Jauda, nå skal jeg faktisk være med på en politisk markering av typen streik. Vel, det er ikke en streik som i streik-streik, men som i "vi-nekter-å-jobbe-fordi-vi-får-så-dårlig-lønn"-markering. Sjekk her: http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/1.3603716.

Og det føles skikkelig rart. Jeg får dårlig samvittighet bare ved tanken. Stakkars brukerne vi skulle tolke for i morra. Og skikkelig kjipt for tolketjenesten vi har tatt oppdrag fra. Jeg håper virkelig at dette ikke kommer til å få konsekvenser for meg personlig sånn i framtiden. Men det kan det vel ikke..?

Uansett!

I dag har jeg vært megaflink (og la meg fokusere på dette, så forsvinner kanskje den dårlige samvittigheten): Stått opp tidlig, svømt 1000 meter, vært på programmøte på instituttet, levert mappeoppgaven jeg psykisk har stressa mye med de siste to ukene, og vaska klær. Og nå rydder jeg. Jeg har til og med tatt ned det ekle, skitne dusjforhenget og hivd det i vasken. :D

I kveld kommer Kristoffer på besøk. Vi skal spise god mat, spille Guitar Hero og bare slappe av. Det blir deilig.

Det er forresten veldig komisk å se en gruppe mennesker som overhode ikke ser ut til å passe sammen, gå sammen i kollektivtrafikken. Ja, jeg tenker på kontrollører. Den merkeligste sammensetningen av mennesker. *knise* Så dem i går og tenkte "Jøss, for en rar samling mennesker. Ååååja, de er kontrollører. Haha!"

Dessuten er Elefantmannen en veldig bra film. Så den på Cinemateket i går (som forøvrig hadde piano inni kinosalen, til bruk når de spiller stumfilmer!).

Ingen kommentarer: