torsdag 1. november 2007

Trondheim og kroppslig form

Nå har jeg vært i Trondheim. Og det var såååå koselig! :D Veldig bra dager, absolutt. Tusen takk, jenta mi. *smile*

Jeg fikk forøvrig prøvd med på både å ta busser til ulike steder (med gooood forklaring i forkant), vært innom tolketjenesten, snakka med Stina som har begynt å jobbe fast på Eplehuset, spist middag med tante, vært på Dragvoll (Universitetet), vært på Halloweenparty, spilt masse Guitar Hero og hatt det retten og sletten veldig bra.

Og jeg har opplevd både sol, regn, snø, sludd og hagl på få dager. Spennende!

Forresten så er det helt fantastisk å reise med fly med kun håndbagasje. Følelsen jeg hadde da jeg bare spaserte gjennom bagasjehente-lokalet var særdeles tilfredsstillende. ;D

Og så litt kroppslig syting:
De siste ukene har jeg vært veldig mye kald. Det kan ha noe med at jeg faktisk har glemt å ta fram alt som heter vinterklær (fornektelse av vinteren?), men muligens også en opptrappende hengslete form?

I hvert fall: For noen dager siden begynte jeg å få vondt i halsen. Lymfeknuta på venstre side (min faste veileder, den viser hva som skjer inni der) ble stoooor og øm, som vanlig. Og det gjorde skikkelig vondt å svelge. Isj. Den er fortsatt vondt, bare for å ha sagt det.

Men nå er ørene mine veldig tette. Jeg har konstant øresus på grunn av det, og både nesa og resten av bihulesystemet er tett tett tett. Irriterende. Og skuldrene mine er stiiiive.

Men jeg har virkelig ikke tid til å bli syk. Nå er det mange år siden jeg var syk sist, syns godt det kan fortsette sånn! *nikke bestemt*

2 kommentarer:

mamma sa...

Vennen, nå skal du få noen gode (?) mamma-råd :-) Först av alt KJÖP nesespray. Bruk det dobbelt så ofte med dobbelt så stor dose i noen dager. Hold hodet mellom bena i 1-2 min etter at du har tatt det. Da får nesesprayen runnet opp i bihulene og gjör at du ikke får en bihulebetennelse. Det blir ikke tett i bihulene slik at bassiluskene får tid og stå og godgjöre seg;-) Bihulebetennelse må nemlig behandles med antibiotika, mens en vanlig forkjölelse går over av seg selv. Fortsetter det alikevel med kjempevondt i halsen og event hög feber, får du gå til legen. Da kan det väre halsbetennelse og det må antibiotikabehandles (som oftest). Så plei din forkjölelse, du vennen, så slipper du skit som antibiotika. P.S. Paracetamol er god og ha også hvis det blir ille ;-)

God bedreing og klem fra mamma :-)

mamma sa...

P.S. Det hjelper mot vondt i örene også ;-) Nesespray tatt på det litt spesielle viset altså

Klem, mamma