onsdag 7. november 2007

Stress og ikke-stress

Tirsdag 6. november

Det skulle det være lang dag på blindern - hele åtte timer. Jeg sov relativt dårlig om natta, og da jeg våkna kl 7.15 var jeg praktisk talt i svime. Men jeg kava meg opp og kom meg på skolen.

Det var koselig å se klassen igjen! Lenge siden sist nå, siden det var Eikholt-uke for halve klassen og fri for den andre halvdelen forrige uke. Jeg er glad i klassen min. :)

De fire første timene gikk egentlig greit. Praktisk tolking er alltid spennende. Men det høyre øyet mitt ville ikke samarbeide! Det rant og rant, så det så ut som jeg gråt hele tiden. *knise* Men det gjorde jeg ikke altså.

Klokka passerte 12, og jeg kjente formen min begynte å bli ganske hanglete. Jeg merka hodepinen begynte å komme, og hele huet mitt føltes ut som en stein. Etter tolv skulle vi ha fire timer teori, og det frista ikke veldig selv om foreleseren er så engasjert at det er supersjarmerende.

Jeg holdt ut i tre timer da. Men så måtte jeg melde pass, for hodepinen begynte å bli så sterk at jeg overhode ikke klarte å konsentrere meg. Teite hodet! Det er ytterst sjeldent jeg ikke er i undervisninga, og jeg pleier som regel alltid å "holde ut" til det er ferdig før jeg drar hjem.

Men i dag bestemte jeg meg for at jeg skulle høre på kroppen. Så jeg tusla hjem, drakk vann, tok hodepinetabletter og la meg på senga. Det var utrolig godt!

Kl 16.30 kom Kristine på besøk. Vi drakk kaffe og skravla lenge. Kjempekoselig! :D Formen min var fortsatt litt hanglete, men hodepinen var på vei tilbake. Det merkeligste var egentlig at jeg følte meg så utrolig trøtt, akkurat som i morres. Øyelokkene var 10 kg tunge.

Kl 18 dro jeg til Prix for å møte Kaja. Vi skulle ha "vi er slitne og trøtte"-avslappingsdag sammen hos meg, noe som passa meg utmerket! Vi handla inn mat (taco) og tusla hjem til meg. Merkelig hvor skravlete Kaja er noen ganger? *ler* Wonder why... ;)

Vel hjemme hos meg lagde vi mat på mitt ikke-fungerende, ekle, skitne kjøkken som vi spiste, før vi la oss ned i senga og så på "Ratatouille." For en fantastisk film! Jeg digga den, var perfekt for humørene våre. :D Kaja var enig. :)

Da Kaja hadde dratt satt jeg i telefonen leeeenge med kjæresten min. <3 Veldig veldig godt å prate med henne igjen! :D

Klokka begynte å bli mye, og jeg var nødt til å kapitulere. Jeg tror det tok bare 5 min før jeg søvna, og jeg sov som en stein!

Ingen kommentarer: