torsdag 29. november 2007

Forundringer

Jeg er på besøk hos Marie. I går forsvant plutselig nettet hennes, og hun kommer fortsatt ikke på. Jeg sa: "Jeg kan jo prøve med macen min og se om det funker?" Og hun sa "jaaa, jo, du kan jo det." Jeg tar den opp, kobler på nettet og surfer som bare det. Uten problemer. Mens hverken hun eller en annen som hun deler nett med kommer seg på, og de har hele 5 maskiner til sammen! Det syns jeg er rart.

En annen ting jeg tenkte på for noen dager siden er dette: Hvorfor har vi så mye luft å puste i om vinteren når det er er så få grønne planter? Det syns jeg også er rart. Okay, jeg smilte litt for meg selv da jeg funderte på dette en kald novemberkveld, for det føles litt som om jeg plutselig går i 1. klasse på barneskolen igjen, at jeg plutselig ble veldig liten og nysgjerrig på alt. Men i grunn er det godt å vite at jeg fortsatt kan fundere over snodige ting. :)

Jeg har endelig funnet ut hva 'patologi' er! Jeg har lurt på dette i mange år, men aldri fått rota meg til å faktisk slå det opp. Men i går da jeg prata med Tina på telefon, fikk jeg endelig svaret. Så, her kommer det dere (*trommevirvel*):

Patologi = Læren om det syke/sykdomslære.

Jessda.

Ellers kan jeg jo nevne at i dag var siste dagen min som lab.assistent på postoperativ for denne gang. Det har vært skikkelig koselig å jobbe der igjen. :) Litt synd at det siste jeg gjorde før jeg gikk var å hjelpe til med å snu en pasient som praktisk talt hadde driti på seg. Men, shit happens (herregud for et ordspill). ;)

Oh! Jeg har fått prøveoppdrag neste uke! Tirsdag kl 10.30-12.00 skal jeg vise at jeg er god nok til å ta tegnspråktolkeoppdrag (for et langt ord) på egenhånd. Litt skummelt.

Og en siste ting før jeg gir meg: Jeg mista alle numrene på mobiltelefonen min for noen dager siden i ren jeg-vil-synkronisere-mellom-mac-og-mobil-iver. Dumme meg hadde glemt at den synkroniserte adressebøkene også. Jeg var snarrådig nok til å huske at jeg hadde glemt å slette kontakter og backup av adresselista mi på den gamle macen som dagen før hadde blitt sendt til en kamerat i Ålesund. Så jeg sendte han melding og ba han sjekke om det fortsatt lå noe der før han formaterte. Og det gjorde det! Lykkelige meg fikk alle numrene mine tilbake på mail. Hurra!

Lekse til meg selv: Backup

Ingen kommentarer: