lørdag 1. desember 2007

"Dagen derpå"

Nuvel, ikke helt riktig å kalle det "dagen derpå," siden jeg knapt drakk på SAFT-festen i går (SAFT = Sosial Akademisk Forening for Tegnspråklige). Jeg tror jeg heller kan kalle det dagen-etter-uka-derpå eller noe sånt. For denne uka har vært veldig stressende, og jeg har sovet altfor lite. Det resulterer i en særdeles slapp og sliten Martine. Godt jeg ikke har så voldsomt mye planer denne helga. De få planene jeg har er bare koselige egentlig. :)

Vel, jeg sto opp litt over 9 for å vaske fellesrommet vi brukte til festen går. Det gikk ganske så kjapt (selv om Ola klarte å knuse en helt full ølflaske). Jeg var særdeles fornøyd med meg selv da jeg kunne si meg ferdig etter mindre enn en times rydding og vasking.

Men over til noe morsomt: I går fant vi en låst dør i underetasjen der som jeg ikke visste hvor ledet. Jeg dro kortet mitt, og vips var den åpen. Jeg lukka den opp, og sannelig, der var kjelleren hvor alle bodene er, bare på andre siden av heisene i forhold til hvor jeg har boden min. Jeg tenkte ikke noe særlig mer over det annet enn at det var en snarvei når jeg skulle legge alt SAFT-utstyret på plass i boden dagen etterpå (altså i dag).

Vel, i dag ville jeg benytte meg av sjansen til å gå direkte til boden (og ikke opp, ut, bort, ned og inn). Jeg lukket opp den berømmelige døra og gikk inn i rommet. Der passerte jeg... gjett... Sykkelstativer! Inne! Jeg visste ikke at vi hadde det her på studentbyen. Sykkelen min har stått ute helt til nå, og jeg har flere ganger tenkt at jeg må ta den med til pappa. Men det slepper jeg jo nå. Så etter jeg hadde rydda helt ferdig alt som hadde med SAFT å gjøre, henta jeg sykkelen min ute og trilla den inn i kjelleren hvor den kan stå trygt, tørt og varmt. Hurra!

I ellevetiden kom Kaja. Vi spiste god frokost, skravla og så til slutt mange episoder av den fine nye DVD'n jeg har kjøpt: Shaun the sheep. Det er en spin off-serie av Wallace and Gromit-filmene. Jeg har alltid elska sauen (altså Shaun) som er med i W&G: Close shave, så det var en selvfølge at jeg skulle kjøpe samleboksen med Shaun. :D

Etterpå ble jeg med hjem til Kaja for å se hvordan hun har fått det på St.hanshaugen (koselig liten hybel!) før jeg dro ned til sentrum for å blant annet kjøpe meg to nye knagger til døra mi hvor ytterklærne henger. Begge datt ned i løpet av et døgn. Så både knagger og superlim ble kjøpt inn og er nå limt på døra.

Etterpå dro jeg en snartur innom Elsker på Regnbuetreff, men ble ikke særlig lenge. Etter en halvtime hadde jeg store problemer med å konsentrere meg om hva folk sa på tegnspråk; jeg satt bare og gjespa. Derfor dro jeg hjem, lagde meg skikkelig deilig middag (med Tina på øret) og spiste mens jeg så på diverse godserier jeg har på dataen.

Og nå har jeg vært superflink: Jeg har skrevet en særdeles useriøs (men morsom?) obligatorisk oppgave som egentlig skulle vært ferdig til i går. Det er ingen krise, for det er studenttilbakemelding. Jeg klarte ikke å ta meg sammen og skrive den før nå. Det er første gang jeg ikke har levert noe i tide , og det sier kanskje sitt..?

I morra tror jeg at jeg skal drive selvterapi ved å dra ned til Stockfleths og drikke god kaffe i sofaen nede mens jeg plastrer på samvittigheten ved å lese pensum. :)

Ingen kommentarer: