fredag 16. november 2007

Eikholt, Oslo S og sånn :)

Denne uka, altså uke 46, har jeg vært i døvblindtolkingspraksis på Eikholt på Konnerud utenfor Drammen. Det har vært veldig spennende! Vi har fått møte studenter fra både Bergen og Trondheim, og det var også en bra opplevelse. Nå skal jeg beskrive uka mi kort:

Mandag:
Ingeborg i klassen og jeg ankom Eikholt kl 10, hadde førveiledning før vi spiste og møtte brukerne/kursdeltakerne vi skulle tolke for. Vi tolker helt fram til kl 22 på kvelden, og la oss ganske kort tid etter det.

Tirsdag:
Det er opp kl 8 om morran og tolke videre fram til midt i lunsjen kl 12.30. Da lunsjen var ferdig, var det rett på etterveiledning, før Ingeborg i klassen og jeg heiv oss i bilen og kjørte til Oslo. Jeg hadde nemlig skrivetolkoppdrag kl 16.00. Så der var jeg og tolka fram til kl 21, før jeg dro hjem og dilla og la meg, til slutt.

Onsdag:
Ingeborg og jeg hadde ankomst Eikholt kl 10 igjen. Og så var det samme opplegget som mandag/tirsdag, bare med en ny bruker og ny co-tolk. Vi var blant annet på blowling, hadde quiz-kveld og dro på skogstur. Moro! Alle klærne jeg hadde på meg lukter bål da, men det er jo en del av sjarmen. :)

Torsdag:
Vi tolka fram til kl 12-ish, spiste lunsj og haddet etterveiledning. Ingeborg satt på med meg hjem igjen. Denne gangen hadde vi litt bedre tid, så jeg kjørte henne helt hjem. Deretter dro jeg hjem til meg selv og bare slappa av. Utrolig deilig å ha litt tid for meg selv. Prata masse med Tina også. Koooooselig. Hun skulle reise til Egersund, med avreise fra Trondheim kl 23 i kveld. Det innebar at hun var i Oslo en kort kort stund (25 min for å være nøyaktig) før hun skulle videre med toget som tar henne hjem.

Fredag:
Jeg sto opp kl 6, kledde på meg og tok t-banen ned til sentrum. Der traff jeg etter en stund en meget forfjamsa Tina som ble superglad (søte jenta!) for at jeg hadde bestemt meg for å overraske henne med å treffe henne den lille halvtimen. Det var kjempekoselig! <3

Jeg dro hjem igjen etterpå og la meg for å sove litt til. Digg!

Og nå, i skrivende stund, er klokka 11.04. Det er ikke lenge til Kaja kommer en tur for å ta en kaffe med meg, og så skal jeg pakke snippeska for et døgns tur til Göteborg. Jeg henter lillesøster på skolen kl 12.50, og så raser vi av gårde.

Snakk om mye reising fram og tilbake denne uka. Men jeg klager ikke. :)

1 kommentar:

Tina sa...

Tusen takk for besøk på Oslo S, søte jenta mi! :D
Gleder meg allerede til søndag! =D