søndag 18. mai 2008

Tromsø og flink borger

Fra i går morres til i dag har jeg faktisk vært i Tromsø! Helt alene til og med. Og hva gjør man så i Tromsø mutters alene på 17. mai? Joda, man tolker. Jeg tok et tolkeoppdrag der som egentlig var for to personer, men fikk ganske raskt vite at tolketjenesten ikke fant en tolk nummer to. Så det ble til slutt til at jeg dro alene. Jeg var temmelig nervøs, for det var tolking for en døvblind person jeg aldri har møtt før. Men, jeg vil si at det gikk ganske så bra etter hvert. :)

I formiddag tok jeg fly tilbake til Oslo. I grunn har jeg hatt veldig flaks, for hverken Gardermoen eller flyplassen i Tromsø ble tatt ut i streiken som pågår nå. Dessuten var flyet tidligere inne både da jeg fløy i går og da jeg fløy i dag. Hurra!

Hihi, tok meg en tur på Peppes pizza helt alene etter tolkeoppdraget. Johanne brukte en hel krone på å melde meg for å fortelle at jeg var viggo. *ler* Men jeg hadde det finfint jeg. Stille og rolig med god italiensk pizza og Nemi som ble kjøpt inn for spise-alene-målet. *smile*


* * *

Til en helt annen sak: Jeg tok bilen for å kjøre til pappa i 15.30-tiden i dag. Da jeg kjørte Ring 3 og så jeg en voldsom røykutvikling mellom avkjøringa til Helsfyr og Hellerud. Ofte tenker jeg at det sikkert har vært noen andre som har ringt, men denne gangen bestemte jeg meg for å ta en telefon uansett. En gang for mye er bedre enn ingenting. Jeg ringte og informerte politiet, og fikk beskjed om at dette visste de ikke. Så jeg gjorde en bra borger-jobb vil jeg si.

Og brannen var ganske så alvorlig! På VG står det at folk fikk helt panikk, og at over 100 personer ble evakuert.

Dessuten står det "Politiet fikk melding om brannen rundt 15.48 melder NTB," og jeg ringte dem kl 15.47! Så det er muligens jeg som ga politiet den første beskjeden? Jada, jeg er litt stolt. :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Alene i Tromsø? :O Men fint å høre at du hadde det greit da. Og flinke som ringer til politiet for å melde om brann (klapper på hodet ditt) :D

Martine sa...

Hehe, ja, jeg tok meg en tur gitt. Intensjonen var jo å IKKE være alene, men de fant ikke en tolk nummer to. Så da gjorde jeg det alene.

Takk for klapp på hodet! *klappe på eget hode* ;)

mamma sa...

Venne-vennen

Jeg klapper også på hodet ditt - for brannmeldingen :-))

Klem, mamma