torsdag 1. mai 2008

Bil-uhell

Herregud, jeg er uheldig når det kommer til bil for tiden. Check this out:

* Først ble bilen min stjålet. Flott! Veldig morsomt. Eh, not.

* Hurra! Den kom tilbake. Jeg er kjempeflink og klarer å låse nøklene igjen inni bilen. Jessda. Så jeg må ringe Viking. Mannen kommer og lirker opp døra på under ett minutt. Jeg må betale 1000 kr for jobben han gjorde. Surt! Men tusen takk til pappa som var supersnill og betalte halvparten.

Vikingbilen var ikke akkurat liten der den kom ruvende inn på pappas gårsplass... ;)


* Jeg parkerer bilen på Høgskolen i Akershus og klarer å glemme å skru av lysene. Etter bilen ble stjålet, har det sluttet å pipe om jeg går fra bilen med lysene på. Det gjør at bilen dør fullstendig, og jeg må leke stakkarslig kvinne som trenger mannfolkhjelp. Tusen takk til vaktmesteren på HiAk! Det viste seg forøvrig at pipinga slutta på grunn av et generelt veldig gammelt og slitent bilbatteri. Bilen har herved fått nytt batteri, og piper glad og lykkelig om jeg glemmer lysa (noe jeg i grunn ikke gjør foreløpig. Er jo nervøs for å gjøre samme idiot-feilen igjen).

* Jeg låner den nesten flunkende nye Suzukien til pappa for å kjøre lillesøster og tre venninner på russefest på Tryvann. De må naturlig nok innom en bensinstasjon for å gå på do. Når vi skal kjøre igjen, er bilen helt død. Det elektriske systemet funker ikke. Nok en gang må Viking kontaktes. Jentene får heldigvis skyss av pappaen til en klassevenninne. Flaks! Viking-mannen kommer etter halvannen time (takk til meg selv som tilfeldigvis hadde med meg kosebok i sekken), setter seg i bilen, prøver å starte bilen med fancy-smancy-nøkkelen som ikke trenger å være i tenninga. Det funker ikke. Mannen tar den "manuelle" nøkkelen ut av fancy-smancy-systemet, setter den i tenninga og vrir om. Bilen starter! Nok en kjapp jobb som forårsaket 500 kr i egenandel og halvannen times venting. Haha! Men denne gangen var det i hvert fall ikke min feil at det skjedde. Hverken pappa eller jeg tenkte på muligheten å bruke en manuell nøkkel. Det viste seg etter en del undersøkelser av pappa, at den ene sikringa til det elektriske systemet hadde gått. Og av alle ting var det sikringa til lyset i "kupéen." Herremin.

Snakk om biluflaks! Kanskje jeg burde holde meg unna biler en stund...?

2 kommentarer:

mamma sa...

Hallo vennen

Hmm, og vi hadde tenkt å utnevne deg til hente-bringesjåför neste helg. Kanskje vi skal revurdere det....... ;-)

Må si du har hatt litt uflaks med bil i det siste. Heldigvis har det bare värt sånn ufarlig uflaks.

Ja nå er vi snart klar for bryllup. Hmm, nervene begynner jo å slå kröll på seg. Ikke rent lite nervös. Men vi overlever nok - bare så j..... mye som skal klaffe med 80 gjester.

Ha en toppers helg, så snakkes vi:-))

Stor mamma-klem

Martine sa...

Hahaha, vel, skal gjøre så godt jeg kan for å ikke krasje eller ødelegge bilene deres (bank i bordet). ;)

Det går nok kjempebra! Og om ikke _alt_ klaffer, så blir det sikkert like fint uansett. Vi er jo der for dere, ikke alt som klaffer. *smile*