søndag 4. mai 2008

Sognsvann-tur

Tina tok meg med ut for å lufte meg i dag! Vi kjørte opp til Sognsvann og skulle gå rundt vannet. 3,5 km tur er deilig når det er så fin temperatur ute! :D

Vi trava rundt i behagelig tempo og skravla masse. Og så er det jo sånn at det er vår, og det vekker naturgleden i meg. Jeg vet jo at froskene legger fine froskeegg rundt denne tiden, så naturlig nok måtte jeg se ned i alle rolige vann for å se om det var noe der. Og det var det flere steder! :D

Se hva jeg fant! Inni alt det grønne er det masse masse froskeegg! :D

Vi tok også med oss en del brød for å mate gakkgakkene på vei rundt. Men det rare var at de færreste av dem ville ha mat? Og om de ville ha, så kom de saaaaaaaakte mot oss, tok en eller to små brødskivebiter og svømte unna igjen. Det tror jeg er første gang jeg har opplevd. Rare gakkgakkene. Vi fant ut at de må ha blitt bortskjemt av andre turgåere eller fått seg en skrekkopplevelse som gjør at de ikke tør å spise det som hives i vannet. Men søte var de uansett. :D

Da vi skulle hjem, fikk jeg Tina til å kjøre. Kjempemoro. Og så flink atte. Skjønner ikke at hun er så redd for å kjøre bil. Vi tok det pent og rolig ned til meg igjen. *smile* En bra tur. :D

(I går måtte jeg prøve noen yogaøvelser, blant annet det som har vært skrekken min før: Å stå på hodet. Men etter å ha prøvd en stund, og med Tina som mental støtte, så klarte jeg faktisk å stå i noen sekunder med beina bøyd. Meg stolt! Jeg har fått blåmerke på ringefingeren i dag da, etter noen fall og knall da jeg tippa over. Men moro moro. Det må jeg prøve mer framover!)

1 kommentar:

mamma sa...

Hva med å läre rumpetrollene litt yoga? Hadde det värt bra?

Din mamma har gröt i hjernen for tida......

Vi sees på fredag :-)

Klem, mamma