onsdag 14. mai 2008

Russe-tull

Natt til i dag, da jeg lå i senga mi og prøvde å sove, hørte jeg plutselig DUNK DUNK DUNK som kom bare nærmere og nærmere.

Og så hørte jeg masse stemmer og skriking.

Jeg måtte jo stå opp og ta en titt på hva alt dette bråket var. Og hva var det? Joda, en russebuss - selvfølgelig. Bussen parkerte rett bak bilen min. Jeg ble naturlig nok litt nervøs; en skokk med fulle russ som løper rundt og bråker rett ved bilen min. Huff.

Jeg prata med han jeg bor med i dag, og han fortalte at bussen hadde stoppa, og så hadde de åpna bakdøra og skøvet en hel haug med søppel ut av bussen, for så løpe ut og gjøre sitt fornødne før de gikk inn i bussen igjen og kjørte videre. Herregud. Bare hive søpla ut av bussen og kjøre igjen?

Jeg syns faktisk at russebråket som er her hvor jeg bor, ikke er av det verste slaget. For meg er det helt greit, de kan godt bråke. Men at de hiver ut søpla i stedet for å rydde det opp og kaste det (noe som jeg aner som vanlig folkeskikk), det syns jeg er... vel, forkastelig!

Heldigvis var det ingen skader på bilen min. Det ville blitt siste dråpen i bil-uhell-rekka jeg har hatt den siste tiden.

På bildet har jeg ringa rundt alt søplet de heiv ut. Og den lille røde bilen der, den er min. Dakar bilen.

1 kommentar:

mamma sa...

Hei igjen

Hörer at jeg tross alt har klart å läre deg litt folkeskikk..... Altså siden du reagerte på forsöplingen. Håper din söster også har lärt det - i disse russetider ;-)

Klem, mamma