tirsdag 13. mai 2008

Bryllup

I helga var jeg i mammas bryllup i Göteborg. Og herregud for en fantastisk feiring!

Nå er mamma gifta bort, og det med brask og bram. Det var rundt 80 inviterte gjester, og hei for et herlig bryllup. Det er kjempekoselig at mamma har funnet lykken i Sverige, og at jeg har fått være med å feire det. Dessuten var det superkoselig å se masse familie igjen som jeg ikke har sett på mange år! Mamma inviterte også en del venninner hun har, og jeg syns i grunn det er skikkelig bra folk alle sammen. Jeg kosa meg masse sammen med alle som var der. :D

Må forøvrig si at jeg var strålende fornøyd med eget kjolevalg, og den ene kusina mi sminka meg og ordna håret mitt så jeg ble riktig så femining. *like*

Vielsen var på lørdag kl 17.00 i den "lokale kirka," bare 10 minutters gange fra der mamma og Jörgen (mannen hennes. Hihi) bor. En enkel og fin vielse. Søskenbarna mine og jeg hadde lovet å synge to sanger under vielsen, og det gikk kjempebra! Etter de hadde sagt ja begge to, og fått ringene på sine fingre, var det klart for feiringa i et lokale bare 15 minutters gange fra kirka. Veldig praktisk. Det ble buffet, taler og moro. Jeg holdt en tale jeg var fornøyd og komfortabel med, noe som resulterte i slengkyss fra mamma, mye latter og applaus etterpå. Hurra! :D

Etter buffeten var det dans, festing og moro. Det ble skikkelig liv! Vi holdt på helt til kl 3 om natta, og da dro jeg og flere av søskenbarna mine på nachspiel. Veldig moro. Jeg hadde egentlig tenkt å gå hjem til mamma da klokka nærma seg halv fem (!), men snille Anita (okay, tunga rett i munn: mammas adoptivsøsters datter) inviterte meg til å sove på rommet hennes.

Det ble ca fire timers søvn, for jeg hadde lovet å være med på buffet hjemme hos mamma og Jörgen dagen etterpå. Men knallkoselig var det.

Dessuten hadde vi nydelig vær alle dagene! Hurra! :D Resten av søndagen og mandagen ble brukt på å roe ned, slappe av og for min del være sammen med søskenbarna mine så mye som mulig før folk begynte å reise hjem.

Dette ble litt kort versjon av alt som skjedde, men jeg tror at hovedpoenget mitt har kommet fram flere ganger: En fantastisk bra helg! :D

Jeg var forøvrig hobbyfotograf til den store gullmedaljen. Derfor slenger med noen utvalgte bilder fra bryllupshelga. Har forøvrig valgt å ikke legge ut brudebilder fra vielsen og liknende av personvern-grunner (om noen av dere som var med på feiringa ønsker bildene jeg har tatt, er det bare å sende meg en mail). Check it out:


Jeg føler meg staselig med oppsatt hår med søte sommerfugl-spenner i. Snille søskenbarnet mitt som ordna meg. *klemme*


Lillesøster og meg mens vi venter på brudeparet.

Bruden (altså mamma) i nydelig kjole, med veldig pent oppsatt hår. Og forloveren hennes.


Ene søskenbarnet mitt og meg utpå kvelden. Moro!



Og her skåler vi alle sammen for bruden og brudgommen, på mitt initiativ. Mye folk altså. SKÅL!

1 kommentar:

mamma sa...

Vennen

Takk for at du var med å lage en fantastisk helg for din gamle mor :-)) Det var virkelig hyggelig!!

Lykke til med tolkeoppdrag i tromsö på 17. mai og med eksamen til uka :-)

Klem, mamma