mandag 19. mai 2008

Tegnspråktolk-eksamen

Nå har jeg gjennomført den første eksamenen min: Tegnspråktolk-eksamen. Jeg sov til kl 9, da hadde jeg fått perfekt mengde søvn. Og resten av dagen fram til eksamen brukte jeg bare på å... få tiden til å gå egentlig. Rart med eksamner; jeg var i ilden i 20 minutter, men alikevel føles det litt ut som jeg har hatt eksamen i hele dag. *ler* Vel, nå er det bare å vente på sensuren. Den kommer innen kl 18 på førstkommende onsdag. Litt nervepirrende!

Lise i klassen og jeg skal jo tolke dukketeater førstkommende onsdag, og må møte på teateret kl 17. Vi har bestemt oss for å ikke sjekke sensuren på eksamen før vi går i spotlighten, men har alliert oss med ei anna i klassen i stedet. Hun skal sjekke eksamensresultatene for oss, og så skal vi melde henne når vi er ferdig med teateret. Vi fant ut at det var det beste, for HVIS noen av oss ikke står (krysser fingrene for at det ikke skjer da. Bank i bordet!), er det store sjanser for at vi blir så ute av oss at tolkinga den kvelden går i vasken. Og det skal i hvert fall ikke skje!

Bare for å ha sagt det, så sitter jeg vel igjen med en generelt ganske grei følelse for eksamen altså. Kommunikasjonen mellom den hørende og døve brukeren fløyt ganske bra, og om noe ikke ble oppfatta av noen av brukerne, tok jeg det rolig og retta opp ting igjen. Så, håper det går bra. Men jeg tør jo ikke være for positiv. You know the drill. ;)

3 kommentarer:

mamma sa...

Lille venn

Jeg er absolutt den förste du må sende beskjed til om hvordan det har gått på onsdag. Både med eksamen og med dukke-teatertolkingen :-)

Good luck, snuppa :-)

Klem, mamma

mamma sa...

Lille venn

Jeg er absolutt den förste du må sende beskjed til om hvordan det har gått på onsdag. Både med eksamen og med dukke-teatertolkingen :-)

Good luck, snuppa :-)

Klem, mamma

Martine sa...

*ler* Joda, du skal få beskjed vettu. Selvfølgelig!

*klemme*