onsdag 9. januar 2008

Årets første studieuke

Da var studiene i gang igjen. Dette er siste halvåret jeg har igjen på studiet! Om alt går som det skal (dvs at jeg står eksamen), så er jeg ferdig utdanna tegnspråktolk om... under 6 måneder! Det er skummelt det. Og litt tøft. :D

Vel, i helga snødde det masse masse her i Oslo. Jeg var en tur på middag hos pappa og lillesøs på søndagen som var og fortalte pappa om de pretensiøse planene mine om å komme meg ut på langrennski i løpet av denne uka. Pappa var snill og opplyste meg om at mildværet skulle komme på tirsdag, så om jeg i det hele tatt skulle klare å komme meg ut i snøen, måtte det gjøres senest mandag kveld.

Og jeg hadde bestemt meg! Så jeg dro med meg Kaja på skitur. Vi bestemte oss etter litt logistikk-planlegging for å gå tur i et område ikke langt fra der familien til Kaja bor, altså på Lørenskog. Moren hennes ga oss noen instruksjoner for hvor vi skulle parkere, og hvor denne berømte lysløpa var (for det å komme seg av gårde var lettere sagt enn gjort. Vi møttes kl 17, og var ute i løypa nærmere kl 20. Vi spiste mat også da).

Etter å ha gått samme blindevei opp og ned i hvert fall tre-fire ganger, ringt moren til Kaja og spurt en mann med hund, fant vi til slutt lysløypa. Jeg var temmelig stiv og vinglete i starten, kjente jeg. Jeg trenger alltid litt "innkjøring" når jeg skal på langrennski. Det er ikke akkurat ofte jeg gjør det. Men jeg syns det er herlig trening!

Etter halvannen time sa vi oss fornøyde og vendte snuta mot bilen. Like før jeg skulle sette meg inn i bilen, oppdaget jeg en bot! Og jaaaada, vi hadde klart å få bot på 700kr for å stå utenfor et blomstersenter som var stengt. Maniske parkeringsvakter, spør du meg. Men bota ble delt i vennligheten og rettferdighetens ånd. :)

Vel hjemme måtte jeg si meg særdeles fornøyd med å ha gjennomført målet mitt for mandagen. Jeg håper virkelig at snøen kan komme igjen, og at den blir der. Ellers blir det lite langrennsgåing på meg framover!

Ingen kommentarer: