tirsdag 5. februar 2008

Praksis

Fra uke 7 til uke 11 har jeg langpraksis. Det er altså fra 11. februar - 14. mars (fram til påskeferien). Jeg har vært spent på hvor lang tid det kom til å ta før jeg fikk meg praksisplass, for det har alltid vært et problem å skaffe nok plasser til alle studentene.

Men nå har jeg fått vite det. Og, jeg får ikke plass i Oslo. Jeg skal ha praksis i Vestfold, på Grantoppen! Det er ca 1,5 timer unna Oslo (hvis det ikke er kø, vel og merke). Det vil si at jeg burde ha et sted å bo der, slik at jeg slepper å bruke over 3 timer hver dag på å pendle.

Og det vil igjen si at jeg ikke er hjemme i Oslo på hverdagene i fem uker. Jeg syns det er lenge å være borte. Men jeg kommer i helgene i hvert fall.

Heldigvis er det sånn at jeg "bare" betaler en egenandel på 1500 kr av dette. Resten betaler universitetet. Så om jeg må bo på hotell-liknende greier, er det ikke mye av det jeg må betale. Dama som ordner praksis for meg skulle sjekke om jeg kunne bo på praksisstedet, hvis ikke blir det litt utenfor. Det er godt jeg har bil. :P

Så, om jeg faktisk får meg et eget sted å bo (forhåpentligvis med internett!), så får jeg i hvert fall gjort mye skolegreier som å lese pensum, jobbe med mappeoppgaver og øve på tolking. *humre*

Praksisstedet skal visstnok ha veldig gode veiledere. Jeg skal prøve å se positivt på dette.

Ingen kommentarer: