onsdag 20. februar 2008

Oslo og Trondheim

I helga hadde jeg besøk av Tina-mi. Veldig veldig koselig! Hun kom med fly på fredag, og jeg skulle møte henne nede i sentrum. Selvfølgelig skulle det bli strømstans på Stortinget stasjon akkurat når jeg skulle dra nedover, noe som resulterte i at jeg måtte gå fra Blindern t-banestasjon og opp til trikken, snakke med hyggelig og pratesjuk vestlandsdame som var desorientert selv etter ni år i Oslo, og bruke hele 60 minutter på å komme meg fra Forskningsparken til Oslo S. Herregud, hadde gått fortere om jeg hadde gått. Men men.

Det var i hvertfall superkos å se henne igjen!

På lørdagen traff jeg mammaen hennes for første gang! På vei ned til Majorstua kjente jeg at jeg ble akutt nervøs, men det ga seg med en gang den første håndhilsinga var over. Søstra og kusina hennes var også med. Kjempekoselig! :D

Mandag kveld pakka vi sammen for å komme oss på nattbussen til Trondheim. Ca en time før vi skulle dra sa jeg til Tina at jeg hadde lyst til å svømme. Jeg hadde forventa et "det-har-vi-ikke-tid-til"-svar, men fikk heller "så gjør det da vel!" Jeg kasta sammen ting jeg jeg trengte og løp ned for å svømme 1000 meter. Tror jeg brukte under 25 min på det! *fornøyd*

Bussturen gikk bra, men vi var begge trøtte da vi kom fram kl 7 på tirsdagsmorgenen. Vi handa litt i butikken før vi dro hjem til Tina og la oss.

Tina dro på forelesning fra 14-16 mens jeg var hjemme og stulla på nett og tolka litt for meg selv (jeg har fått gavekort på 750kr i Bokklubben, så jeg brukte mye av tiden på å finne bøker. hihi!) før jeg lagde middag til oss. På kvelden dro vi på teater og så Den siste viking som er superpopulært her i Trondheim. Det var morsomt å se hvordan de løste lofotfiske på en scene. ;)

I dag har jeg sendt Tina på skolen, har tolka litt for meg selv og nå skal jeg lese litt pensum. Litt flink må jeg jo være selv om jeg har "vinterferie." Jeg føler i grunn at det er ganske snikete å ha ferie midt i praksisen. Nesten som om jeg ikke skal få lov til å slappe av... :o

Ingen kommentarer: