fredag 16. januar 2009

Vi setter alle kluter til!

Da var det definitivt: Aksjonen er i gang fra og med mandag 19. januar. Det vil si at jeg ikke kommer til å tolke på... ubestemt tid. Veldig rart. Og utrolig kjipt. Men jeg er jo for å få høyere lønn, og vi frilanstolkene må jo stå sammen. Så da er det bare å bite tenna sammen og holde ut.

Forhåpentligvis tar Staten til vettet ganske kjapt og gir frilanstolkene det vi krever i lønn. Jeg håper virkelig på en snarlig enighet. Jeg vil jo jobbe!

Er forøvrig glad for at NRK-tekstinga mi ikke har noe med dette å gjøre. Der kan jeg i hvert fall jobbe. Og om dette kommer til å vare, kan det godt hende jeg tar meg en tur på Ullevål sykehus og hører om de trenger ekstravakter der. Greit å ha en backup. :)

Men det er bare for min del. Jeg tenker veldig mye på alle brukerne som ikke får tolk framover. Huff, det er så utrolig kjipt! *sukk* Men takk igjen, alle dere som forstår oss i denne situasjonen, og som faktisk støtter oss, tross konsekvensene det har.

2 kommentarer:

mamma sa...

Ja,ja, lykke til med aksjonen. Håper dere får gjennomslag for kravene deres.

Stor mamma-klem

Martine sa...

Takk! Håper jeg også, så denne aksjonen blir ferdig fort. :P