lørdag 3. januar 2009

Luftslottet som sprengtes

Jessda, da var jeg ferdig med siste boka i Millennium-serien (du fikk rett, jeg ble ferdig med alle tre bøkene før semesterstarten din. Hihi!). Herregud for en fantastisk leseropplevelse. Alle bøkene i grunn. Jeg anbefaler dem på det sterkeste! Beste lesninga jeg har hatt på en god stund!

Nå er det litt trist, for jeg vet at det ikke finnes flere bøker i den serien. Stieg Larsson begynte jo på 4. bok, men så døde han. Det er visst snakk om at den skal gis ut, men jeg kan jo ikke lese en halvferdig bok? Må jo ha med meg slutten!


På tide å begynne på en bok av J. K. Rowling som jeg fikk til jul, "Beedle the bard". Det skal visst være "barneeventyr" som det blir referert til en del ganger i Harry Potter-bøkene. Kan jo bli spennende. :)

Neste bok som skal fortæres som resultat av min store leseiver for tida. :)

6 kommentarer:

Marit sa...

Hei Martine, tusen takk for oppmuntrende kommentar! Jeg gleder meg veldig til praksis altså, er bare alt annet som er pæs. Men det går nok like fort som dette halvåret har gått! Ordner seg nok. Flere nyutdannede tolker jeg har snakket med, hadde slike tanker helt frem til slutten av langpraksis.. Så jeg gleder meg til da. :)

Og tips til leseiver; Les alt du kommer over av Johan Harstad, dersom du ikke har lest noe av ham fra før. En av norges dyktigste, unge forfattere. Bare 28 :) Jeg sluker alt han skriver rått, i alle fall!

Anonym sa...

Hva er Millennium-serien om?:)

Martine sa...

Marit: Godt at du gleder deg! :) Men det er også lov å være sliten. Bare husk å slappe av mellom slagene. :)

Takk for lesetips! :D

Ane: Millennium-serien er de tre bøkene som Stieg Larsson har skrevet. Alle tre bøkene har en journalist fra et magasin som heter Millennium som hovedperson, og historiene kretser rundt saker som de jobber med. Og så er det særdeles masse som skjer. Helt fan-tas-tisk! :D

ithil sa...

Ojoj, nå går du snart forbi meg når det gjelder lesehastighet, hihi :) Ikke sant at det er herlig å lese god litteratur? :)

Martine sa...

Ithil: Ja, det er fantastisk å kunne lese så bra bøker! :D

Eivor sa...

Hihi :) Lesehest!
Jeg har kjøpt pensumbøker idag... Vil heller lese "Beedle the bard" :P