tirsdag 13. januar 2009

Flause

Haha, i dag har jeg skutt det store gullegget - eller hva jeg skal si.

Etter å ha klart å sende i hvert fall 4 meldinger til Tina som besto av stort sett bare tegn og usammenhengende bokstaver (les: glemt å skru på tastelås), gikk jeg i grunn og humra litt for meg selv mens jeg gikk opp trappene for å komme til leiligheten som ligger i 5. etasje. Jeg kom fram til døra, tok fram nøkler, og skulle låse opp.

"Veldig merkelig," tenkte jeg, "nøklene passer plutselig ikke?!"

Jeg sjekka gang på gang at jeg hadde riktig nøkkel, og prøvde for sikkerhets skyld å bruke andre nøkler til låsen, til ingen nytte.

Så jeg tenkte "jaja, hun jeg deler leilighet med er jo hjemme, så jeg kan jo bare ringe på." Og det gjorde jeg.

Jeg venta bittelitt, og døra åpner seg. Men det var ikke hun jeg bor med. Det første jeg tenkte var "i alle dager, hva slags mannebesøk er det hun har fått nå da?!" (jeg har nettopp flytta inn, og har i grunn ikke oversikt over hvem hun treffer på fritiden enda). Mannen som møtte meg i døra gikk i joggebukse, og hadde bar overkropp. En litt eldre mann, kanskje i 50-årene, stirra på meg med forbauselse.

Det tok faktisk en del sekunder før jeg plutselig skjønte at jeg hadde en etasje igjen før jeg nådde min egen dør.

*host kremt*

Så, kjære nabo som bor under - beklager at jeg forstyrra deg så seint på kvelden.

7 kommentarer:

mamma sa...

Lille venn

Nå blir jeg bekymret for deg :-/ Tror du må ta å putte hodet litt på plass og konsentrere deg litt om hvor du befinner deg på planeten hen ;-)

Klem, mamma

Martine sa...

*ler* Trenger ikke være bekymret tror jeg. Må jo få lov til å surre litt av og til. Sånt blir det gode historier av. ;)

Anonym sa...

loool, n00b! :P neida, hehe, men må jo le litt av deg da ;)

Eivor sa...

Vel.. La oss se det positive i det.. Det der kommer du ALDRI til å gjøre en gang til ;)

Martine sa...

Develand: Haha, du kan godt kalle meg det. Eller et skikkelig surrehue. Og bare å le. Jeg lo godt av meg selv også. ;)

Eivor: Haha, du har så utrolig rett. Gjett hva jeg gjorde i dag da jeg kom hjem? Jepp, jeg så meg _nøye_ rundt etter ukjente elementer og ringeklokker før jeg tok sjansen og låste meg inn. *knise*

Anonym sa...

et lite tips er å skaffe seg dørskilt ;P hehe

Martine sa...

Haha, godt tips, Djeveland! :D