tirsdag 18. september 2007

Trondheim og døvblindetolking

I helga var jeg i Trondheim for å besøke Trønderbataljonen. Det var skikkelig koselig! Selv om visse personer klarte å forsove seg til en avtale vi hadde kl 18.30. *knise* I tillegg fikk jeg hilst på Stina som tok turen fra havgapet på Kråkvåg og ned til sivilisasjonen for å hilse på. :D Været var helt elendig, men sånn er det vel. :P

Jeg merker at jeg har opparbeida meg en skapavhengighet av Guitar Hero på PS2. Knallmoro å spille! Og jeg fikk skryt fordi jeg var flink til å være nybegynner. Meg vil spille meeeeeer.

I dag har klassen min tolka for døvblinde. Vi møttes på Nasjonalteateret for å dra og bowle og spise pizza. Det er første gang jeg har kontakt med en døvblind person, og det sier seg selv at jeg var nervøs da jeg var på vei ned til Nasjonalteateret. Men, det endte jo godt. Jeg syns jeg fikk til ganske bra, og at jeg klarte å få kontakt med personen jeg tolka for. :)

I kveld skal jeg på skrivetolkoppdrag for første gang i mitt liv. Hvis Tolketjenesten i Akershus syns jeg gjør en god jobb, kan jeg bli ufaglært skrivetolk! Og det er litt spennende merker jeg. *smile* Så kryss fingrene for at det går bra!

Må bare legge til at det jeg er mest nervøs for når det kommer til skrivetolkinga, er at jeg sannsynligvis må skrive på et helt ukjent tastatur. Og erfaringen er jo at jeg skriver mye feil når tastaturet ikke er kjent. Dessuten krangler jeg med snarveistastene i windows, siden jeg bruker mac hjemme. Jeeeez. Dette kan bli spennende. Jeg tar med meg macen min og en bildekabel, just in case. Kanskje jeg kan bruke mitt eget tastatur? *håpe*