fredag 21. september 2007

Avslapning

Jeg har vært hos Kristoffer fra i går, og skal være her til i morra. Vi pleier å gjøre dette av og til, mest fordi det er koselig med litt selskap. Og merkelig nok klarer jeg å konsentrere meg mer om skolearbeid når jeg er hos ham. Når jeg er hjemme er det en dullion andre ting jeg kan gjøre enn å jobbe med det jeg egentlig skal.

I dag var jeg innom Eplehuset for å få dem til å se på macen min. Jeg har funnet ut at det er nettverkskortet som gjør at jeg får kernelpanic ved jevne mellomrom, noe som er utrolig irriterende.

Tilbake til poenget: Da jeg stakk en rask tur innom Eplehuset i går, sa de at det bare var en rask operasjon som måtte til for å fikse på nettverkskortet (som, i følge dem, antakeligvis bare sitter litt løst). Da de så på den i dag, fant de ut at det var fryktelig mye mer som skulle til for å komme til nettverkskortet. Så jeg må sende den på service.

Så i natt skal jeg la et program ta backup av hele maskinen min, slik at jeg kan levere macen min på service i morra uten å frykte at noe går tapt. *sukke* Det blir andre gang den er på service på grunn av samme problem. Om jeg ikke klarer å fikse det, får jeg ikke solgt den. Og det er jo kjipt, nå som jeg har bestemt meg for å kjøpe ny mac når det nye operativsystemet (Leopard) kommer!

Apropos konsentrasjon: Jeg har funnet ut at det å dra på Stockfleths i Dronningens gate/Prinsens gate, kjøpe en god kopp kaffe og sette meg nede i kjelleren i sofaen med skolearbeid er supert for konsentrasjonen min. Jeg får gjort utrolig mye mer enn om jeg sitter med det hjemme! Det kan være en kombinasjon av manglende internett og det faktumet at jeg ikke kan gjøre noe annet enn å bare sitte der og kose meg med kaffe og skole. Det kommer til å bli en bra oppskrift for videre mappeoppgavejobbing. Jeg fikk faktisk begynt tankeprosessen i dag. Beroligende. :)

Ellers har jeg vært på skolen, gått tur med Kristoffer, laget god mat, sett første episode av Prison Break (sesong 3) og dilla.

Tolketjenesten driver og mailer/sender sms til meg konstant med tilbud om nye tolkeoppdrag. Kjempemorsomt! Neste onsdag skal jeg på mitt første tolkeoppdrag uten å ha med en "veileder." Både skummelt og spennende. :D

Ingen kommentarer: