onsdag 5. september 2007

Foten snart bra?

Nå er det n'te gang jeg er og skjærer og styrer på foten min. Begynner å bli litt smålei av all pendlinga til Trollåsen i Oppegård kommune (får timene graaaaatis nå tenk). Men, så lenge det blir bedre? Det er alltid veldig sårt å gå på foten etterpå. Kanskje ikke så rart.

Jeg syns tiden går så fort for tiden at jeg knapt rekker alt jeg skal gjøre. Men jeg prøver da å henge med i svingene. Så, hva har hendt siden sist?

Vel, på mandag hadde jeg forstått det sånn at både besøk av Tolketjenesten i Akershus OG forelesning var flytta. Men jeg hadde visst misforstått. Så da jeg sov ut etter nattevakta på mandag formiddag med god samvittighet, var tolketjenesten i Akershus i klassen og informerte om det å jobbe som ufaglært tolk. Typisk! Jeg får ta det igjen ved å melde meg på uforpliktende mailingliste og ringe hun som har ansvar for ufaglærte tolker. Jeg tenker fortsatt på å melde meg som ufaglært skrivetolk uansett. Så nå er det bare å klare å få ut finger'n og gjøre det.

Jeg har vært flink i dag: Vært på Blindern i fire timer. Tre av dem i kollokvie med tolketrening, en time med videoinnspilling på tegnspråk. Hurra! Føler jeg kan ha god samvittighet da.

Ellers har jeg truffet ei jeg kjenner fra musikklinja på Ski til kaffe i dag. Det var koselig! Vi er enige om at vi begge er likte dårlige på å ta initiativ til å treffes. *kremt* Men bra var det. Og Stockfleths altså. Jeg elsker avdelingen som ligger på hjørnet i Dronningens gate/Prinsens gate. <3

I dag døde mobiltelefonen jeg låner (min er på service) helt plutselig! Eller, den døde ikke. Men den fikk overhode ikke kontakt med nettverket. Så etter en del plunder og en telefonsamtale til Tele2 Kunderservice kom jeg fram til at det bare var å velge nettverk manuelt. En sær sak jeg aldri har vært borti selv med fire år i Spaceworld på baken. Oh well, det er i orden nå i hvert fall! :)

Merker forøvrig at jeg er skikkelig støl i brystkassa og hoftepartiet etter dansekurset i går kveld. Afrikansk dans er morsomt! Hvorfor ser det så lett ut når danselæreren gjør det, men når jeg prøver selv, ser jeg bare ut som en utrolig stiv, klumpete stokk av en nordmann? Jeg har dyp respekt for folk som er flinke til å danse. Og jeg skulle veldig veldig gjerne ønske at jeg var flink selv. Men et sted må man jo starte? *smile*

Note to my self: Vær kun med snille jenter hjem til te. Ikke slemme menn.

Ingen kommentarer: