søndag 2. september 2007

Dagene bare forsvinner

Herregud, på nattevakta i natt skulle en sykepleier skrive dato på en blodkasse jeg skulle levere. Hun spurte meg om det var 2. september. Jeg sa bare "Neeeei, det var vel å ta i litt?" Og så begynte jeg å tenke meg om. Jeg husket at jeg skulle i bursdag i går, og det var da virkelig 1. september? Og siden jeg var på nattevakt og klokka var over 12, så er det jo faktisk... 2. september! Tiden bare flyr av gårde. Jeg tror ikke jeg kommer til å rekke å tenke at jeg skal utdanne meg før jeg (forhåpentligvis) er ferdig!

I går hadde jeg en sånn slag-i-slag dag. Jeg klarte å "overtale" Julia til å stå opp seint (*knise*) i forsøk på å snu døgnet til nattevakta på kvelden. Så var det rett i dusjen, spise frokost med henne og Martine (!), og drikke kaffe før jeg måtte haste meg av gårde til trikken.

Jeg møtte ithil på Birkelunden. Vi skulle på "Kulturkafé" på Teater Manu (tegnspråkteateret). Vel framme møtte jeg mange kjentfolk, alt fra lærere til folk jeg har møtt på SAFT. Koselig. Og selve foredraget var interessant også. Han som hadde foredraget snakket internasjonalt tegnspråk. Just for the record: Det finnes ikke et standard internasjonalt tegnspråk. Alle land har sitt eget. Det er kanskje bedre å si at han brukte et slags "kontaktspråk" med mye bevegelser og få ord (lite 'oral' som vi sier på fagspråket). Det var morsomt å se hvor mye av det jeg klarte å få med meg. :)

Ithil og jeg gikk etter første del av foredraget. Hun skulle på "Brudeferd til Stortinget", og jeg måtte hjem og ordne meg og spise før jeg skulle i bursdagen til Julia/Sarah/Marthe. Kl 18 møtte jeg Ithil igjen, og vi gikk sammen til Tøyen. Bursdagen var koselig! Jeg fikk prøvd meg litt på tolking fra både norsk, svensk og engelsk, og vica verca. *smile*

Kl 22-ish dro jeg med bussen opp til Ullevål sykehus for å ha nattevakt. Og, vel, så hadde jeg nattevakt. :)

Jeg har funnet ut at om jeg legger meg på nattevakt og sover bittelitt, så føler jeg meg mye mer daff enn om jeg faktisk holder meg våken. Tror jeg skal ha med meg litt underholdning på dagens nattevakt, så slepper jeg å føle meg så "scrap."

Denne dagen tror jeg bare skal brukes til daffing. Se en film eller gjøre andre småting. Det blir deilig.

Forresten: Jeg tror rett og slett jeg bare gir opp å høre ferdig Lord of the Rings. Jeg likte ikke å lese boka, og det funker heller dårlig å høre på den også. Jeg forsvinner konstant inn i min egen verden når jeg setter den på, og får aldri helt med meg hva han snakker om. Jeg tror rett og slett ikke at den er noe for meg. Jeg tenkte å bryne meg på Hitchhiker's Guide To The Galaxy i stedet. Det beste av alt: Den er lest inn av Stephen Fry! <3

Og mens jeg er på "lyd-sporet": Emiliana Torrini er veldig bra musikk. Meg like.

4 kommentarer:

ithil sa...

Flinke tolken :)

Haikerens guide til galaksen er genial :D

Anonym sa...

Emiliana Torrini er best. Fikk du det av meg? *prøve å huske*

- Tina

mamma sa...

Hello vennen

Ja den kontrakten var heftig. Kjempebra at du har mål, men du
får huske å väre menneske også.... ;-)

Ang å spörre om jobb på tolkesentralen i Akerhus, så var det veldig lurt: Sikkert god trening.

Imorgen skal jeg lunch med Louise Röst her i Göteborg. Hun har jo flyttet hit og giftet seg . Spennende å höre hvordan hun har det :-) Og så får jeg sikkert höre litt sladder fra postop ;-)

Vi snakkes, vennen
Klem, mamma

Martine sa...

Ithil: Takk! *rødme litt* Gleder meg til å begynne på boka. :)

Tina: Kanskje du har snakka om Emiliana, men jeg har en lei tendens til å glemme artistnavn når jeg ikke har no forhold til dem. Det var Julia som skrev ned navnet hennes og sa jeg måtte laste ned.

Mamma: Hehe, heftig kontrakt ja. Men jeg må ha et mål, ellers blir det ikke noe av. Foreløpig syns jeg at jeg har klart å følge den ganske bra. Og jeg har vært menneske også. To ting på en gang, det er ikke dårlig. :)

Du må hilse Louise masse fra meg! Håper hun har det bra. :)