torsdag 20. september 2007

Skrivetolk - meg

De siste dagene har jeg hatt så mye å gjøre at jeg ikke har rukket å blogge i noen som helst form. Jeg har heller ikke rukket å svare på mail og andre pludreting jeg vanligvis gjør når jeg har en ledig stund hjemme.

Og jeg begynner å bekymre meg litt for mappeoppgaven som skal være skrevet ferdig om to uker. *klø seg i hodet*

Men, en god nyhet:

JEG ER OFFISIELT GODKJENT UFAGLÆRT SKRIVETOLK! :D

Jeg var på prøveoppdrag med Tolketjenesten i Akershus på tirsdag som var. Det var meg, Gine i klassen, en fast ansatt tolk og ei som skulle være med og vurdere Gine og meg.

Og jeg ble godkjent! Og det med glans. *stolt* Så nå kan jeg ta skrivetolkoppdrag, få penger for det og få erfaringer. Snakk om fine saker. Nå mangler det bare at jeg blir godkjent ufaglært tegnspråktolk også. Det er litt mer skummelt merker jeg. Men jeg må jo prøve meg på det også snart. Det er jo en bra måte å få erfaringer på.

Jeg har fått kjempemasse mail og sms fra tolketjenesten med tilbud om å være skrivetolk på en dullion ulike skrivetolkoppdrag som virker kjempespennende. Det er bare det å finne tid til det da.

Jeg har en følelse av at det blir mindre jobbing på Ullevål sykehus framover. ;)

2 kommentarer:

mamma sa...

Hei sveis lille venn

Grattis med bestött test :-) Selv om jeg sa det på tlf i dag tidlig :-)

Jeg har fri i dag og driver vekselsvis med å ordne til fest for Jörgen og vekselsvis söke meg ny jobb. Er så lei av at det er så mye helger og kvelder der jeg jobber nå. Jobber omtrent annenhver helg og 2-3 kvelder i uka i snitt. Det blir for mye for en dame på 40 pluss.....

Så nå söker jeg meg jobb i hjemmesykepleien, på hospits og ved noen palliative team. Så kryss fingrene for meg.

Ha en aldeles super helg og hils hvis du möter noen jeg kjenner.

Klemmeliklem, mamma

Martine sa...

Tittei mammaen min. :)

Takk for gratulasjon! Var koselig å prate med deg i morres!

Insinuerer du at du har blitt gammel?! *dytte på*

jøss, palliative team? Det er vel helt nytt for deg?

Jeg skal hilse kjentfolk. Jobber jo på Ullevål hele helga.

*klemme*