lørdag 8. september 2007

Hamar

Dette har vært en veldig lang dag. Men det har vært en bra dag egentlig. Selv om jeg hadde kjempeproblemer med å stå opp. Jeg sleit skikkelig med å sove, var urolig og fryktelig varm. Men det gikk til slutt.

Så naturlig nok ble det lite søvn på meg da jeg skulle på forelesning fra kl 8.15. Men fire timer med praktiske øvelser i forbindelse med døvblindetolking går faktisk ganske fort når det stadig vekk er noe som må gjøres. Og det liker jeg. Praktiske forelesninger er bra!

Etter undervisninga gikk jeg hjem og dilla, spiste og gjorde meg klar for Hamar-tur med Jafnadhr-utvalget. Evalueringshelg! Men før avreise stakk jeg innom Skeiv Ungdom-kontoret for å få sendt avgårde attestene til de frivillige som ville ha det (endelig!). Det var jammen deilig å endelig få ferdig.

Marie skulle være sjåfør for helga, så Ranveig og jeg troppa opp på politihøgskolen kl 15 for å starte turen derfra. Det gikk saaaaaaakte med sikkert nordover mot Hamar. Mye kø på en fredags ettermiddag gitt. Men vi kom da fram på ungdomsherberget hvor Audun møtte oss etter en stund. Vi ble sittendes med hver vår datamaskin (gud, så sosialt) og dille fram til middag kl 19.30. Etter middag inspiserte vi møterommet vi skal være i (de skal ordne fyr i peisen til oss, koselige herberg-menneskene!) før vi slappa av i "leiligheten" vi bor i.

Jeg har nok en gang begynt å vurdere seriøst å kjøpe meg en ny Mac. Enten MacBook 13" (svart) eller den billigste i MacBook pro-serien (15"). Men det er mye penger, så jeg må vurdere det litt mer før jeg bestemmer meg. Naturlig og klokt valgt egentlig. Hehe.

Marie går siste år på politihøgskolen. Og på politihøgskolen har de eksamen i blant annet arrestasjonsteknikker. Jeg sa meg frivillig til å hjelpe henne med å trene. Vi kledde på oss treningstøy (les: Marie kledde på seg treningstøy. Jeg lånte en genser av henne, og brukte Levisbuksa mi) og gikk ut for å finne en gressplen uten for mange tilskuere.

Og jeg ble kasta rundt. Dytta på. Lagt i fiktive håndjern. Erta på meg politiet. Ergo: Lagt ned i bakken utallige ganger. Og det var fryktelig moro! Jeg har vært kriminell og fått lov til å slenge voldsomt med leppa til ei soon-to-become politidame. *knise*

Vel, resultatet av all arrestasjon jeg har vært igjennom i løpet av tre timer er:
1) Jeg kommer aldri noen sinne til å løpe på noen i politiet for å bølle eller lage bråk
2) Jeg er vannvittig støl allerede
3) Jeg har fått tøyd og bøyd i mange rare muskler. Litt godt, på en bisarr måte
4) Jeg fikk gress i rumpa (ja, ikke spør hvordan)
5) Jeg har trent sånn ca alle muskler som finnes i hele kroppen tror jeg
6) Jeg har hjulpet Marie masse med å øve på å arrestere
7) Det var skikkelig skikkelig moro, noe som fører til... vel, godt humør!
8) Jeg er rolig og avslappet og klar som en dupp til å legge meg.

Nattinatt :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihihiiii!!! Moro!!! Du var en veldig fin treningspartner!! :) Må gjentas ved anledning.

mamma sa...

Ja, ja, politiet er ikke som de engang var.... Tenk - bruke 3 timer for å arresterer den bittelille datteren min ;-)

Håper du har hatt en bra helg. det har jeg. :-)

Vi snakkes

Stor klem fra mamma