onsdag 24. desember 2008

Bok og tur

Denne boka er ekstremt ond! Skikkelig skikkelig! Den respekterte rett og slett IKKE at jeg faktisk har behov for nattesøvn. Herregud. Jeg tror jeg leste ut de 550 sidene på 4 dager. Og det var ikke lesing hele tiden. Men når jeg først satt meg ned for å lese et kapittel, ble det fort tre og fire og frem før jeg klarte å legge fra meg boka. Men, absolutt leseverdig bok! Nå skal jeg i gang med nr 2 (av 3 totalt) i Millennium-serien. Gleder meg!

Og ja, det er julaften i dag. Eller julEaften som jeg har skrevet helt til jeg gikk i 3. klasse på vgs. Da fikk jeg en litt tørr kommentar fra siden av Emilie og Tove i klassen: "Eh... Martine? Du VET at det skrives 'julaften', og ikke 'juleaften'?". Jeg visste ikke det jeg. For vi uttaler det jo /ju:leaften/? Eller er det kanskje bare jeg som gjør det? ;)

Uansett. Pappa og kjæresten hans Nina skulle gå tur i dag, og jeg bestemte meg for å slenge meg på. Målet for turen var å gå hjemmefra til kirkegården hvor graven til bestemor og onkel ligger for å legge på "kvaster" og noen lys. Bra mål! Og vi skulle selvfølgelig (og heldigvis) ikke gå veien. Nei nei. Det ble skogstur. Og været i dag var jo alldeles strålende. :D

Jeg klarte jo ikke la være å ta noen bilder med iPhonen min. Syns de ble ganske så bra jeg.

Pappa og jeg poserer i skogen.



Nina ville også bli tatt bilde av med meg. Hihi.


Dette bildet ble faktisk bedre på maskinen enn det så ut som på iPhonen. Litt mye motlys. Men en kan i hvert fall få et lite inntrykk av hvordan det var på jordet på vei hjem. Nydelig!

2 kommentarer:

mamma sa...

Heia vennen

Velkommen i klubben når det gjelder Stieg Larsen. Jeg konsumerte de tre bökene på kort tid. Og - jeg er fortsatt misunnelig på de som ikke har lest bökerne. Jeg vil også ha det foran meg og ikke bak meg :-(

Kos deg og lär deg å "elske " Lisbeth Salander ;-)

Klem, mamma

Martine sa...

Awwww, men du får finne andre bøker å kose deg med da vet du. :)

Jeg elsker henne litt allerede! Men bare på liksom. *smile*

Stor juleklem fra meg :)