søndag 9. mars 2008

Skrivetolkhelg

Både i går og i dag har jeg jobba i mange timer som skrivetolk sammen med en veldig koselig skrivetolk. Vi samarbeida knallbra sammen, noe som gjorde arbeidet veldig moro og avslappende. Dessuten var det masse hyggelige folk der. Så jeg har hatt en veldig bra jobbhelg!

En ting som er litt morsomt, er at co-tolken min jobber med en master på Universitetet i Stavanger. Nysgjerrig som jeg er så måtte jeg jo spørre hva slags master det er. Det viser seg at hun undersøker teksting av norsk film! Det morsomme med dette er ikke bare at selve temaet er uhyre viktig, engasjerende og interessant, men også at jeg faktisk har reklamert for en spørreundersøkelse hun har laget på facebook. Jeg har til og med skrevet en melding til henne på facebook om å få resultatene når hun er ferdig!

Litt rotete fortalt, men jeg har altså engasjert meg i en tilfeldig persons mastergrad på nett, for så å tilfeldig møte henne i jobbsammenheng ganske kort tid etterpå! *ler*

Vel, i tillegg til å bruke 16 timer på å skrivetolke, så har jeg også spist pizza med Marie og Kristine i går kveld, og i dag dro jeg på Mecca (restaurant nederst på Grünerløkka) og spiste middag med fem andre i klassen. Veldig koselig begge deler!

Denne helga har vært knallbra! :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Martine!
Skrivetolking høres veldig spennende ut! Hvordan begynte du med det? Eller - det jeg egentlig spør om er vel: hvordan kan for eksempel jeg begynne med det? :)
Jeg visste ikke engang at det fantes noe som het skrivetolking før i dag, da jeg leste om det på nrk: nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland
/gjovik_toten_og_land/1.5205068
(og så googlet jeg meg videre til bloggen din)

hilsen Kristin

Martine sa...

Hei Kristin!

Jeg utdanner meg som tegnspråktolk, og skrivetolking er et eget emne innen for tolking for døve/døvblitte.

Hvis du mailer meg på moheim@mm.st, kan vi snakke mer om det og om hvordan du kan bli det! :)

Mvh,
Martine :)