fredag 7. mars 2008

Legebesøk

I dag var jeg hos fastlegen min. Han syns at en Hb på litt over 8 var litt lite, så han kryssa ut en del som jeg skulle testes for, og jeg måtte både avgi blodprøver og tisse i et glass før jeg fikk komme inn til han igjen.

Det viser seg at mer fokus på jernholdig mat (mer brokkoli og annet grønt, og ordentlig kjøtt) og "jerndrikken" jeg har tatt de siste ukene har hjulpet, for Hb'n min har steget helt til 11,7! Jeg er veldig fornøyd med det. Så nå er det bare å holde det på det nivået.

Naturlig nok kan de ikke få umiddelbare resultater på alle prøvene mine, så jeg fikk kontrolltime igjen om seks uker og beskjed om å kjøpe meg ganske sterke jernpiller som jeg skal ta hver dag fram til jeg skal til legen igjen.

Jeg er på bedringens vei tydeligvis. Men jeg hadde håpet på å finne ut hvorfor Hb'n synker med en gang jeg ikke tar ekstra jerntilskudd. Men tiden vil vise. :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

hmm, bare lurer jeg... hva er nå eller hva står Hb for?

Martine sa...

Hb står for hemoglobin. :)

mamma sa...

Hb står for hemoglobin. "På folkemunne" kalles det også for blodprosenten.

Mamma

Martine sa...

Hehe, japp. Takk for ekstra info mamma. :)

(greit med mamma som sykepleier)