torsdag 27. mars 2008

Påskeferie kort oppsummert

Ooooops, nå er det lenge siden jeg har skrevet noe igjen. Det skylles dels at jeg har hatt lyst til å gjøre alt annet og dels fordi jeg i store deler av ferien ikke har hatt internett på maskinen min.

Men, jeg vil kort oppsummere hva som har skjedd fra første lørdag i påskeferien og fram til nå:

* Tur til Hellvik: Lørdag til torsdag var jeg på Hellvik (20 min unna Egersund i Rogaland) sammen med kjæresten hos foreldrene hennes. Det var utrolig koselig, og vi var knallheldige med været. Det var strålende sol alle dagene bortsett fra skjærtorsdag da vi skulle hjem. Da snødde det riktignok. Men alikevel. Knallvær alle dagene. Det resulterte blant annet i en fantastisk herlig 3-timers tur på Jæren med svigemor, svigefar, svigersøster og kjæresten. De måtte jo vise meg ordenlig sørvestnorsk natur! *smile* Vi var også en liten tur i Stavanger og titta, og selvfølgelig innom Egersund.

Fine fine stranda. Jeg er forelska i naturen.



Meg i vinden. Det blåste bare mer og mer!


Tina og meg i gresset. Hår er godt. Nam!



* Togtur: Det er mye lenger med tog til Egersund enn det jeg trodde! 7 timer på tog. Det er jo nesten like langt som Oslo - Trondheim. Haha. Snakk om manglende perspektiv tidligere.

* Oslo: Vi dro som sagt fra Hellvik på skjærtorsdag, og Tina ble med meg hjem til Oslo for å være hos meg til mandag (2. påskedag). Vi har slappa av masse. Kjempekoselig! Avslapping resulterer i mye filmtitting, Guitar Hero-spilling, småturer ute og masse kos. Hurra! Tina kjøpte to sesonger av Sopranos. Ikke overraskende - jeg begynner å bli avhengig. Haha!

* Bomme på tiden: Tina skulle egentlig hjem på mandag med tog. Vi var helt sikre på at det gikk kl 15.17, men da Tina skulle dobbeltsjekke plassen hun skulle sitte på rett før vi skulle ut døra, så hun plutselig at toget hadde gått kl 14.17! Det resulterte i at jeg fikk ha kjæresten min på besøk litt lenger, dvs til tirsdag kveld. Hihi!

* Jakke og mobiltelefon: Helligdager gjør meg litt gal. Men vi fikk handla litt på både påskeaften (lørdag) og tirsdag etter påske. Jeg har kjøpt meg ny, fin vinterjakke med 50% avslag (jeg elsker at de selger ut vinterkolleksjoner altså) og mobiltelefon på impuls (Nokia E51). :D

Jeg tror det var påskeferien veldig kort oppsummert. Det var kjempedeilig å ikke jobbe i det hele tatt. Bare ta ferie rett og slett. Jeg trengte det etter fem uker med praksis og masse jobbing innimellom. :)

Ingen kommentarer: