lørdag 12. april 2008

For en dag!

Wow, denne dagen har vært farting hit og dit, impulsting og koselig besøk.

Fra 8-12 var jeg på forelesning som var vanvittig moro og bra! Etter forelesning tok jeg en kaffe med Lise i klassen. Vi satt ute (!) og nøyt det nydelige vårværet. Herlig med sol og litt spiss luft. Vi syns det var litt trist å dra hjem og sitte inne, så jeg sa: "Kanskje vi skal gå en tur rundt Sognsvann?" Lise bare: "JA! Det gjør vi!"

Så vi gikk ned til henne hvor hun skifta og jeg la fra meg sekken, for så å gå til t-banen. Vi brukte vel 45 min fra Blindern til Sognsvann på grunn av t-bane rot. Banen som skulle til sentrum var plutselig i feil spor! Så... naturlig nok kaos.

Men vi kom oss nå opp til Sognsvann til slutt, hvor vi gikk og pludra i rolig tempo, nøt sola og lufta og ble supersjarmert av alle de søte gakkgakkene som duppa i vannet.

Denne gakkgakken kom bort til oss da vi hadde minipause for å høre om vi hadde med oss mat. "Kvakk? Kvakk kvakk!" Kjempesøøøøøt! <3


Noen hadde visst glemt igjen en vott. :D


Ikke for å ødelegge idyllen, men jeg var nødt til være på på telefonen med tolketjenesten ca første halve turen på grunn av ordning til tolkeoppdrag førstkommende søndag. Jeg skal tolke alene i åtte timer i Stavanger! Veldig skummelt, men også veldig spennende. Det innebærer at jeg tar første fly om morran, og siste fly hjem. Blir rart å være på Gardermoen to ganger i løpet av en dag. *ler*

Uansett, da vi hadde tusla rundt hele vannet og fundert på livets hemmeligheter, endte vi til slutt opp på banen igjen, og på vei nedover bestemte vi oss plutselig for å spise middag hos Lise. Kjempekoselig!

På vei inn der hun bodde sto det en velkjent bil (for Lise). Kjæresten hennes kom på overraskelsesbesøk. :D Så det endte med at vi tre lagde supergod pastamiddag (gratinert!) og kosa oss.

Videre dro jeg ned til sentrum og kaffelerte med Rutta. Lenge siden jeg har sett henne nå, så det var mye "catching-up" å gjøre. Også nå satt jeg ute i den deilige sola. Vi trava bort til Aker Brygge og tok trikk nr 12 opp til Majorstua hvor jeg sa hadet til henne og tok banen hjem til meg selv.

Velplassert i stolen min hvor jeg hadde planlagt å sitte hele kvelden og gjøre diverse logistikkting (i forbindelse med døvblindetolking på studiet til onsdag), fikk jeg plutselig melding fra Anne-Line. Hun lurte på om hun kunne komme opp til meg og slappe av i kveld. Og det endte med at hun trikka opp hit, lagde mat med meg (og vaska opp - tusen takk!), skravla masse og hadde det rett og slett kjempekoselig. :D

Nå sitter jeg nok en gang foran data'n og syns i grunn at dagen har vært knall! Jeg liker impulsting. :D Og jeg tenkte litt på en ting i stad: Jeg har vært glad på tre venners vegne i dag. Det føles bra!

2 kommentarer:

mamma sa...

Höres ut som du har hatt en trivelig dag :-))

Bare en ting - hvordan var det å möte björn igjen?

Klem, mamma

Martine sa...

Jaaa-a! :D

Bjørn? Det var veldig koselig! Håper vi treffes mer videre framover egentlig. :D