onsdag 9. april 2008

Bursdagshelg

Jeg skal slutte å si at jeg ikke er flink nok til å blogge jevnlig. Det begynner sikkert å bli kjedelig å lese "nå er det lenge siden sist jeg blogga." :P Jeg deler opp innlegget i flere deler, så blir det kanskje litt oversiktlig?

Trening på fredag
Asbjørn ble med meg på trening i treningsstudioet på fredag. Veldig moro! Etterpå ble han med meg hjem en liten stund. Jeg skulle ned til sentrum i 22-tiden for å hente Tina som skulle komme på besøk, og han venta med meg for å kunne slå følge ned.

En morsom ting hendte: Jeg prata om bryllupet til mamma. Fetteren min og kona hans (begge døve) kommer, og det skal bli ordna svensk tolk i selve vielsen. Jeg sa til Asbjørn at jeg ikke skjønner hvordan de forstår svensk tegnspråk, det er så veldig annerledes enn norsk tegnspråk. Asbjørn kom med en stjernereplikk: Men, trenger ikke du også tolk da...? Han hadde glemt at jeg hører og ikke trenger tolk, for vi to kommuniserer jo alltid på tegsnspråk, og jeg bruker aldri stemme til ham. Hahahahaha! Jeg håper jo litt at han hadde glemt det fordi jeg har blitt bedre i tegnspråk. Kan jo i hvert fall håpe det...? :)


Bursdagshelga
Men, i helga hadde jeg bursdag! Vel, egentlig på søndag 6. april, men det ble på en måte en slags weekendbursdag, siden kjæresten min kom til meg fredag og allerede da sa at jeg var bursdagsbarn! :D

Veldig veldig koselig å ha henne på besøk. Vi var sammen med søstra hennes på lørdag, og natt til søndag var det gaveåpning. Hurra! Jeg fikk finfin beskyttelse til iPoden min og TP av pus. Jeg fikk også et slags "stativ" til å sette macen på for å få den høyere opp, av Stina. Men desverre har jeg ikke bruk for det, så jeg bestemte meg for å bytte den.

På søndag tikka det inn utallige bursdagsmeldinger fra folk nær og fjernt, både på mobilen, facebook og gaysir. Tusen takk til alle som huska på meg på bursdagen min! :D

På ettermiddagen dro Tina og jeg til pappa for å feire dagen min med gooooood middag. Både pappa, lillesøster, bestefar og samboeren hans var tilstede. Jeg fikk penger som kom godt med. *smile*

Mandag
På mandag var jeg på skolen fra klokka 8-15. Tina var hjemme og kunne sove lenge. Som jeg misunna henne! Men det var moro på skolen også. De siste timene var satt av til "samvær mellom 1.- 2.- og 3.klasse.

Først skulle en av forelesere på tolkestudiet gi informasjon til 1. klasse på "Tegnspråk og tolking." To av de døve lærerne, de som underviser 1. klasse, var tilstede, og jeg og to andre i klassen skulle tolke for dem. Så da fikk jeg litt praktisk øvelse. Jeg skulle ønske jeg ikke ble så rød i ansiktet når jeg tolker, men det gjør jeg altså. Jeg trenger ikke nødvendigvis å være så stressa og flau, men alltid når jeg er i rampelyset og det er en del oppmerksomhet på meg, så blir jeg rød. Det samme skjer når jeg spiller tverrfløyte. Jaja, må vel leve med det... ;)

De neste timene satte alle studentene seg i grupper (med minst en fra hvert årskull i hver gruppe) og snakka sammen om studiet og sånn. En veldig bra måte å gi informasjon til 1. klasse som forhåpentligvis skal fortsette videre på selve tolkestudiet. Bra initiativ (som jeg har vært med på å pushe fram. Må få fram det. Tihi)!

Tina og jeg tok en tur ned til sentrum for å "bruke opp bursdagspengene mine." Dvs, jeg kjøpte meg trenings-BH som lillesøster hadde gitt meg penger til, og jeg fikk bytta stativet til macen til en dingseboms jeg kan putte iPoden i og feste rundt armen når jeg trener. Veldig praktisk! :D Vi gikk også litt bersjerk på "Hemtex" i Torggata fordi de hadde 40% på alt i butikken. Jeg fant blant annet et kjempesøtt håndkle med søte hunder og katter på, og snasent dusjforheng med masse morsomme fisker på. Hihi!

På kvelden brukte Tina og jeg tiden på å bare slappe av, se film og ha det koselig. Stakkars jenta mi var hengslete i formen hele helga. Føler med henne...!

Tirsdag
Jeg fulgte Tina ned til flytoget på morgenen, for så å dra hjem og legge meg. Jeg var vanvittig trøtt etter å ha snudd døgnet ganske mye i helga. Men det har vært en bra helg. Definitivt! :D

På kvelden trente jeg med Lise i klassen. Vi skulle på "styrke45", men tok en real oppvarming først. Det resulterte i at begge var helt utslitte etter selve styrke45-programmet. Jeg var til og med svett på ryggen! Både trenings-BH'en og dingsen til å ha rundt armen funka veldig bra forresten. Hurra!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Godt å høre at du har hatt en bra bursdagshelg.

Morsomt var det også å lese om replikken min :P Men man tenker jo ikke så mye på at den personen man snakker med er døv selv om den personen er hørende, spesielt ikke om den personen ikke bruker stemme. Så man tror jo eller identifiserer automatisk personen som døv på en måte :P

mamma sa...

Er Asbjörn döv eller hörende?

Klem, mamma

Martine sa...

Døv :)