torsdag 4. september 2008

Vinnerlykke?

Jeg burde kanskje prøvd meg på Lotto for tida, for jeg har hatt en del flaks!

* Sist lørdag var jeg på et arrangement hvor jeg fikk inngangsbillett som jeg fikk beskjed om at jeg kunne skrive navnet på og legge i en bøtte (+ at jeg fikk gratis pølse for den, men det fikk alle). Og så skulle de trekke lodd i løpet av dagen, og de som ble trukket, skulle få en premie. Jeg tenkte "jaja, kan jo likesågreit gjøre det, vinner jo aldri uansett). Men da jeg satt og ante ingen fare, ble plutselig mitt navn ropt opp! Jeg hadde vunnet! Fikk med meg 0,5 liter lokalpressa eplemost, som forøvrig var kjempegod og søt!

* I dag var jeg innom en bensinstasjon for å kjøpe meg litt mat (fy Martine. Men fast food er nødvendig av og til for en flyktig tolk). Han som ekspederte meg hadde et skilt hvor det sto "om jeg ikke spør deg om bilvask, får du en gullvask gratis." Jeg tenkte "jaja, jeg kan jo sjekke om han spør. Skader jo ikke. Og han ekspederte meg, tok pengene mine og gikk for å ordne mat. Jeg måtte jo spørre: "Så da får jeg en gratis bilvask?" Han snudde seg og smilte litt brydd: "Ja, du gjør nok det." Hihi, så nå har jeg en lapp som gir meg gratis gullvask med gyldighet i 7 dager. Tror den er verdt rundt 250 kr eller noe sånt. Hihi!

* Jeg var på et annet arrangement i kveld. Og også her var det lodd-trekning. De som solge lodd ga meg noen remser gratis (!), og jeg tenkte "jaja, kan jo sjekke om jeg vinner." Og sannelig! Jeg vant! Så jeg fikk med meg en blomst hjem.

Lotto neste?

5 kommentarer:

mamma sa...

Znuppa

Grattis med eplemost, blomst og gullvask. Tror nok det er lurt å levere inn en lottokupong nå ja. Og kjöpe flakslodd. Kan du kjöpe ett til meg også - om det er smittsomt? ;-) Men skynd deg - för flaksen går over :-)

Lykke til

Klem, mamma

Anonym sa...

Martine burde spille Lotto. Det var litt artig at du vant i går!

Martine sa...

Mamma: Haha, ja, kanskje jeg skal begynne i det små og kjøpe meg noen flax-lodd. Kan sende litt flaks med vinden til deg også kanskje? :)

Anonym: Ja, var i grunn litt artig at jeg vant. Men det var litt mot min egen vilje da... Hihi. Blomsten pryder forøvrig kjøkkenbordet. :)

Anonym sa...

Har du skjønt hvem anonym er?

Martine sa...

Jeg tror jeg vet hvem anonym er. men det hadde jo vært hyggelig med et navn, eller et hint? ;)