onsdag 17. september 2008

Dykking og skryt

I dag fikk jeg skryt av noen som jobber i Tolkeavisa for artikkelen jeg har sendt inn dit. Skrev noen ord om Skrivetolkfagdagene som var i juni i år. Koselig å høre at de oppfordrer meg til å skrive mer i tolkeavisa! :D

Og så var jeg og dykka med Marie i dag. Stakkaren hadde abstinenser, det var hele 4 dager siden sist hun har dykka. Må legge til at hun tross alt bodde på Gran Canaria i tre måneder og jobba som dykkerinstruktør. *ler*

Dette var i hvert fall første dykket hennes i Norge på lenge. Og det er lenge siden jeg har dykka i kalde farvann med tørrdrakt, så det var uvant for både henne og meg. Vi var under vann i 48 min, og så en del. Oslofjorden er ikke det mest spennende stedet å dykke. Hehe. Men uansett, det var veldig koselig å se Marie igjen, og å dykke!

Dessuten så jeg helt fantastiske glassmaneter (!). Jeg vet ikke hvor mange som er klar over hvor nydelige de er når de beveger seg sakte rundt, med farger som lyner opp og ned langs "kroppene" deres, og små følere som går i bølger i takt med lyset. Wow. Respekt til glassmaneter!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vær så snill og ta meg med ut på dykketur på Oslofjorden neste gang du skal dykke! Jeg har dykkerlappen, men har bare dykket på Vestlandet. Trenger å oppleve Oslofjorden, også. Anne-Line har nummeret mitt hvis du har mistet mitt. Snakkes, vennen ;) Jenny

Martine sa...

Jeg tar deg gjerne med og dykke! Har du utstyr?

For min del ville jeg kanskje tenkt litt annerledes; jeg har bare dykket i Oslofjorden, nå vil jeg oppleve vestlandet. ;)

Tro meg, Oslofjorden er egentlig ikke tingen. *ler*