lørdag 8. november 2008

SAFT

Jess, i går var jeg på SAFT (Sosial Akademisk Forum for Tegnspråklige). Det ble riktig nok litt "amputert" fra min side, siden jeg måtte NRK-jobb fra kl 19.30-22.10. Men jeg tok i hvert fall turen innom både før og etter, og det var skikkelig hyggelig! :D Jeg fikk ikke med meg mer enn resultat-runden av quiz'en da, men jeg får ta det igjen en annen gang. :)

Veldig koselig å se kjentfolk igjen. Dessverre var det INGEN andre tolkestudenter/ferdig utdannede tolker der, tross mobilisering fra både meg og resten av styret. Jeg syns det er litt trist, for det å kunne ha det hyggelig og sosialt i et tegnspråkmiljø er jo virkelig bra for studiene.

Jeg skjønner det er skummelt, spesielt når man går 1. året. Jeg husker det godt fra da jeg var 1. årsstudent selv. Men når man går 2. og 3. klasse er det ikke så skummelt, spesielt hvis en blir bedre kjent med de som har tegnspråk som 1. språk.

Jeg oppfordrer alle til å ta seg en tur. Det er kjempehyggelig!

(og dere: jeg oppfordrer fortsatt til bruk av refleks)

4 kommentarer:

Asbjørn Tveit sa...

Helt enig, var skikkelig hyggelig å treffe kjentfolk igjen... for å ikke snakke om deg som jeg ikke hadde sett på en stund:D Du kom sent, men ikke for sent så det var jo bra :P

Martine sa...

Hihi, men du visste jo at jeg kom for seint. Evt kom veldig tidlig, dro, for så å komme tilbake igjen noen timer etterpå. :)

Veldig kos!

Janne Cecilie sa...

neimen!
Har du blogg og :) Så gøy, Martine :D Da kan jeg følge med i ditt liv og! Konge!
Hva gjør du for noe nå i grunnen?
Klem

Martine sa...

Janne: Jaaa-a, jeg har også blogg. Og snikser i din av og til. Hihi! :)

Jeg jobber som tegnspråktolk, og er direktetekster på NRK. :D