lørdag 9. august 2008

Er jeg en kjerring?

Avgjør om jeg kvalifiserer til å være kjerring. Jeg føler meg av og til litt som en, men syns i grunn det er helt ok. Hva syns du?

1. Du bruker mer penger i uka enn i helgene
Til tider ja, faktisk
2. Du har duk og blomsterpotte på TV-en
Nopes. Men jeg har en kaffeplante på bordet mitt, teller det...? :P
3. Du rydder jevnlig i dypfryseren
Av og til, det må jo til. Har ikke store plassen kan du si.
4. Du synes det kunne vært gøy å prøve “en sånn hurtigvin”
Hva i alle dager er en hurtigvin!?
5. Du vet hva du skal ha til middag på søndag allerede på onsdag
Haha, I wish.
6. Du synes fersk gjær er bedre enn tørr gjær
Vel, det er barskere, men jeg bruker oftest tørrgjør.
7. Du synes middag kl 19.00 er sent
Litt sent ja...
8. Du har fem kasser med julepynt
Jeg har ikke julepynt!
9. Du kjøper julepynt på salg i januar
Nei, herremin, hvordan skulle jeg fått plass til dette? Det er en grunn til at jeg ikke har kjøpt inn pynt.
10. Du snakker helst med kvinner på fest
Vel, jeg snakker ikke noe mer med kvinner på fest enn ellers vil jeg si.
11. Du blir lykkelig over en ny kjele
Om jeg trenger en ny kjele, så ja. Selvfølgelig.
12. Du lager pudding eller grateng av alle middagsrester
Hæ? Nei nei nei.
13. Du spiser Kongen av Danmark eller Honningkamfer
Jeg kan ikke akkurat kalle disse favoritter.
14. Du spiser alltid rekecocktail til forrett
Jeg liker ikke reker.
15. Du synes det er festlig med fiskekabaret
Hva er det?
16. Du begynner å bruke de broderte dukene som du har fått av svigermor
Jeg har aldri fått noen broderte duker av svigemor, så da er det litt vanskelig å bruke.
17. Du har ferdiglagede middager med på påskeferie
*kremt* Ikke akkurat kan du si.
18. Du synes dronning Sonja har mange artige hatter
Blæææææ!
19. Du går med lysebrune nylonstrømper til skjørt
Jeg har vel bare svarte, om jeg ikke husker feil.
20. Du har tellekant på trusene
Haha, nopes.
21. Du har brettede plastposer i vesken i tilfelle du skal handle noe
Nei, men prøver å la være å kjøpe så mye poser. Ja til sekk!
22. Du sjekker kølappen på polet hver gang det plinger
Tror dette er ganske utdatert, med kølapper på polet. Nå har vi selvplukk. Men sjekker ofte kølapper ellers.
23. Du tar bilde av din praktfulle balkongkasse og viser det fram på jobben
Jeg har ikke balkongkasse. *knise*
24. Du synes det er for sent å gå på nier’n på kino
Nei!
25. Du får såpe i julegave
Av og til ja. Men hører til sjeldenhetene.
26. Du plukker bort støv og hår fra andres klær uten baktanker
Ikke støv, men hår.
27. Du bruker samme tepose to ganger
Nei, aldri!
28. Du har med pute når du skal kjøre langt i bil
Tihi, nei, men tar med egen pute om jeg har plass. Tempur-puta mi! <3
29. Du melder deg inn i bokklubben bare for å få kaffeserviset
Nei. Men for å få boktilbud ja.
30. Du har våtservietter i bilen
Nei.
31. Du soler deg i vanlig BH
Av og til ja. Men om jeg skal på stranda bruker jeg selvfølgelig bikini.
32. Du danser swing til all slags musikk
Noen ganger, men ikke så ofte. Heller grunntrinn i salsa.
33. Du svømmer som en hund for ikke å bli våt i håret
Nei. :)
34. Du kjøper “gode” sko
Ja, faktisk.
35. Du har paraply i håndvesken
Jeg er motstander av paraplyer. De stikker ut øya på en!
36. Du tar selv initiativ til slektsstevne
Nei.
37. Du tar vare på tomme rømmebokser og syltetøyglass
Ikke uten baktanke.
38. Du bruker sukkerbit til kaffen
Heller brunt strøsukker, men helst kaffe uten. Med noen unntak.
39. Du serverer fyrstekake, rullekake, smurt lefse eller smultringer når du inviterer til kaffeselskap
Kanskje rullekake, men serverer sjeldent noe med kaffen.

Så, hva blir det til? Er jeg kjerring? ;)

4 kommentarer:

mamma sa...

Hallo vennen

Nei du er nok ingen kjärring - bare en typisk Martine..... :-) Og ut i fra de spörsmålene - så har jeg ikke blitt helt kjärring jeg heller..... ;-)

Klem, mamma

Martine sa...

Godt, jeg liker å være meg. :) Du har jo i grunn større potensiale til å være kjerring enn det jeg har, så gratulerer til deg! *blunke*

Asbjørn Tveit sa...

Om du er kjerring eller ikke? Utifra den lista, må jeg si det var en merkelig definasjon på hva en kjerring er. I mine øyne er en kjerring ei som gjerne står ute på terassen og kjefter på ungene i gaten så ungene får håret til å reise seg av skrekk. Så, nei du er ikke en kjerring.... ganske langt ifra.... ikke i nærheten engang :P

Martine sa...

Asbjørn, jeg er litt enig altså. Litt rar definisjon. Men det var i grunn litt moro å svare på spørsmålene. *knise*

Da har jeg det bekreftet av deg: Jeg er ikke noen kjerring. ;)