fredag 22. august 2008

Bil! :D

Nå har jeg gjort det: Jeg har kjøpt meg bil! Endelig! Pappa og jeg har vært på utkikk en stund nå. Første gangen vi var ute og så på bil, fant jeg en Honda Civic som jeg forelska meg totalt i. Men selgeren var temmelig vanskelig å forhandle med, og ga dårlige betingelser. Men bilen elska jeg fra første stund.

Etter dette, har vi diskutert litt fram og tilbake hva slags bil jeg burde kjøpe. Det billigste både å kjøpe og bruke, er jo en liten bil. Så vi har sett litt på Polo og sånt, men det har ikke vært helt tingen etter jeg hadde forelska meg i Hondaen.

I dag møttes vi på Enjø før å stikke innom diverse bilforhandlere. Første butikken vi stakk innom, var en Honda-forhandler. Og sannelig: De hadde Honda Civic der, og den var enda finere enn den vi hadde sett på første gang! :D Den var ganske så mye dyrere enn det jeg hadde tenkt på budsjettet mitt, men etter en del forhandlinger fikk vi den ned i en mer tålbar pris.

Og jeg slo på stortromma og gikk med på dealen. Så folkens: Jeg er den stolte eier av en Honda Civic 2005-modell! :D :D

Nå må jeg bare få finansiering og forsikring på plass, så skulle resten være i orden. Om alt går som det skal, noe jeg regner med, så har jeg bilen innen fredag nesten uke! Hurra!

*lykkelig bileier*

Se så fiiiiin! <3 Og megatøff farge! :D




Pappa tar en titt i bagasjen. Og i den bagasjen er det god plass! *glad*



Tatt fra siden. Mhm. Okay, jeg digger den. Veldig! :D Åååå, som jeg gleder meg til å få den! :D

5 kommentarer:

Anonym sa...

WOHA... gratulerer med ny bil! Og jammen ser den pen ut også ja :)

Anonym sa...

Gratulere med bilen. Din mor og jeg har beundret bildene. Vi har hatt det koselig sammen her i Lakselv. I morgen kjører vi de tilAlta hvor de skal ta flyet sørover. Klem tanta Ann

Anonym sa...

Gratulerer!! =D Bilen er like søt som deg jo! ;) hehe :P

Det er nok digg med egen bil ja, jeg har jo ikke lappen engang! O_O

mamma sa...

Hallo snuppa :-)

Grattis med ny helt egen bil :-)))). Den ser töff ut - nesten like töff som min Golf ;-) Gleder meg til å se vidundret.

Forresten - har dere planer om en tur til Göteborg?

Klem, mamma

Martine sa...

Asbjørn: Takk! :D *stolt* Jeg syns den er pen selv. Veldig fornøyd. Hihi!

Tante Ann: Tusen takk! Bra dere har hatt det koselig, og supert at mamma og Jörgen tok seg tid til å ta en tur nordover. :D

Djeveland: Nåååh, takk takk! *ler* Veldig digg med egen bil ja. Den er jo et mirakel i forhold til bilen jeg har nå som begynner å bli sliten. Vil tro at lappen er første skritt før bil kanskje? ;)

Mamma: Jeg syns nå bilen min er tøffere enn din Golf! Men det kommer vel an på øyet som ser. ;) Jeg regner med at vi må teste vidunderet på en langtur. Da er jo Göteborg et bra mål for turen? ;)